El servei de Rodalies a Barcelona està entre els millors d’Europa en puntualitat i satisfacció de l’usuari. Aquesta és una de les conclusions de l’informe del Ministeri de Transició Ecològica del Govern francès presentat aquest dijous en el Consell de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
En concret, les dades d’aquest estudi indiquen que l’índex de puntualitat de Rodalies a la capital catalana i la seva àrea metropolitana arriba fins al 93,1%, superant d’aquesta manera les xifres registrades en altres ciutats com Londres, Dublín, Brussel·les o Milà. Malgrat aquests bons resultats, el president de Renfe, Isaías Táboas, ha demanat aquest dijous no caure en l’autocomplaença i continuar treballant per minimitzar l’efecte de diverses problemàtiques que afecten aquesta puntualitat del servei, com poden ser per exemple l’augment dels actes vandàlics detectats, la fiabilitat dels trens o la combinació del pas amb trens de viatgers de diferents línies i els de mercaderies.
Millores i inversió prevista
Táboas ha aprofitat el seu discurs per remarcar que des de Renfe estan “capficats” en millorar el servei i augmentar els índexs de puntualitat i superar aquest 93%, un percentatge que suma la mitjana ponderada de totes les línies. En aquest sentit, tal com recull l’ACN, la línia amb un índex de puntualitat més alta és l’R8, de les menys utilitzades, amb un 97,5%, mentre que l’R1, afectada per les obres d’Ocata i pel mal estat de la mar quan hi ha temporals, compta amb un 92,1% i l’R2, amb obres en marxa com les de Montcada, amb un 93,2%.
Així mateix, el president de la companyia ha detallat que entre la inversió prevista en infraestructures i nous trens, que suma 5.110 milions d’euros, ja se n’han adjudicat 2.203, el 43% del total. Cal recordar que durant el 2020 es van poder adjudicar molt poques partides perquè no hi havia pràcticament projectes licitats del 2019.