Els pressupostos de la Generalitat prioritzaran la finalització de la L9

El conseller de Territori, Damià Calvet, anuncia que els pressupostos de l'any que ve aniran orientats a la culminació de la línia

La Generalitat vol posar fil a l’agulla en la finalització de la L9. El conseller de Territori, Damià Calvet, ha anunciat que el projecte de pressupostos de l’any que ve contempla el finançament de les obres. La part central de la línia és la que s’ha d’acabar i compta amb un préstec del Banc Europeu d’Inversions. Els diners que falten els ha d’aportar el Govern. El projecte de pressupostos s’està elaborant i avui comencen les converses per trobar suports per aprovar-lo, segons ha dit Calvet a El Matí de Catalunya Ràdio

Calvet ha reivindicat que la inversió en transport públic és “despesa social”. El conseller ha recordat que les obres per finalitzar el tram central de la L9 -que està entre les prioritats de TMB i podria propiciar una anella amb la L1- són “plurianuals” i que els pressupostos també han de contemplar el retorn del préstec del banc europeu. 

El conseller també ha detallat que el tren llançadora que anirà al Prat arribarà fins a Sant Andreu i passarà per passeig de Gràcia. A més, ha calculat que s’inaugurarà en els “pròxims mesos”.

Perllongament de la L8

Pel que fa al perllongament de la L8 d’FGC des de Plaça Espanya fins a Gràcia, Calvet ha manifestat que també està entre les “prioritats” de la Generalitat, i que l’obra podria estar culminada cap al 2026. 

El conseller ha plantejat una vegada més el traspàs de la gestió de Rodalies a la Generalitat perquè sigui la institució catalana la que pagui els serveis a Renfe. D’aquesta manera, ha argumentat Calvet, si l’operador no presta un servei adequat, la Generalitat podria retirar la concessió i permetre que els FGC operin el servei de Rodalies. Per aconseguir-ho, el conseller ha reclamat una negociació “bilateral” amb l’Estat, i ha criticat que milers d’usuaris van patir les afectacions de la setmana passada a Sants. 

Vaga al Prat

Quant a la vaga al Prat de treballadors d’Iberia, Calvet ha insinuat que Aena “ofega” l’aeroport barceloní. “Sembla que hi hagi una negligència en la gestió del conflicte al Prat”, ha afirmat, per després recordar que Iberia no ha complert els acords a què va arribar l’any passat amb la plantilla. El dirigent de JxCat ha apostat per un model d’aeroport “descentralitzat”, i ha deplorat que el Prat necessita més personal i menys temporalitat. 

Més informació

Nou comentari