L’acord del Govern de Salvador Illa amb els Comuns per segellar el tercer suplement de crèdit que ha aprovat el Parlament porta associat una inversió de 120 milions d’euros per a l’ampliació i modernització de la xarxa de metro. Es tracta d’inversions per a projectes que ja estaven planificats, però que per un motiu o un altre encara no tenien una dotació econòmica. Ara serà feina de l’executiu català concretar les inversions, que estan destinades a l’ampliació de tres línies i la modernització d’una desena d’estacions de metro.

Primers passos per ampliar la línia L3
Una de les primeres mesures pactades afecta l’ampliació de la línia L3 de metro entre les estacions de Zona Universitària i Esplugues Centre amb la licitació del projecte constructiu, que costarà 4,5 milions. La Generalitat ja havia avançat que treballava per perllongar la línia cap al Baix Llobregat per fer una nova parada al nou Hospital Clínic. En el futur, la línia L3 arribarà més enllà d’Esplugues i està previst que s’allargui cap a Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern.

Més diners per a les línies L9 i L10
El pacte del PSC i els Comuns també inclou injectar 72 milions d’euros més a la construcció del tram central de les línies L9 i L10, que connecta Zona Universitària amb la Sagrera-Meridiana. Aquest projecte, que porta més d’una dècada de retard, permetrà relligar Barcelona per sobre de la Diagonal. Aquestes línies s’acabaran en tres fases: Lesseps, Guinardó i Sagrera-TAV (fase 1), Camp Nou, Sarrià, Mandri, Sanllehy i Plaça Maragall (fase 2) i Campus Nord, Manuel Girona i Putxet (fase 3).
Inversió important en accessibilitat
A banda de la inversió en ampliar línies, també està previst dedicar uns 40 milions d’euros a millorar l’accessibilitat i el funcionament d’estacions de metro existents com Sants-Estació (L3/L5), Passeig de Gràcia (L2/L3/L4), Plaça Catalunya (L1/L3), Ciutadella/Vila Olímpica (L4), Espanya (L1/L5), Plaça de Sants (L1/L5), Verdaguer (L4/L5), La Pau (L2/L4) i el Clot (L1/L2).