L’acord del Govern de Salvador Illa amb els Comuns per segellar el tercer suplement de crèdit que ha aprovat el Parlament porta associat una inversió de 120 milions d’euros per a l’ampliació i modernització de la xarxa de metro. Es tracta d’inversions per a projectes que ja estaven planificats, però que per un motiu o un altre encara no tenien una dotació econòmica. Ara serà feina de l’executiu català concretar les inversions, que estan destinades a l’ampliació de tres línies i la modernització d’una desena d’estacions de metro.

L’entrada a l’estació de Zona Universitària, que connecta el centre amb l’aeroport | Gabriel González

Primers passos per ampliar la línia L3

Una de les primeres mesures pactades afecta l’ampliació de la línia L3 de metro entre les estacions de Zona Universitària i Esplugues Centre amb la licitació del projecte constructiu, que costarà 4,5 milions. La Generalitat ja havia avançat que treballava per perllongar la línia cap al Baix Llobregat per fer una nova parada al nou Hospital Clínic. En el futur, la línia L3 arribarà més enllà d’Esplugues i està previst que s’allargui cap a Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern.

Imatge d'arxiu de la L9 del metro / Europa Press
Imatge d’arxiu de la L9 del metro / Europa Press

Més diners per a les línies L9 i L10

El pacte del PSC i els Comuns també inclou injectar 72 milions d’euros més a la construcció del tram central de les línies L9 i L10, que connecta Zona Universitària amb la Sagrera-Meridiana. Aquest projecte, que porta més d’una dècada de retard, permetrà relligar Barcelona per sobre de la Diagonal. Aquestes línies s’acabaran en tres fases: Lesseps, Guinardó i Sagrera-TAV (fase 1), Camp Nou, Sarrià, Mandri, Sanllehy i Plaça Maragall (fase 2) i Campus Nord, Manuel Girona i Putxet (fase 3).

Inversió important en accessibilitat

A banda de la inversió en ampliar línies, també està previst dedicar uns 40 milions d’euros a millorar l’accessibilitat i el funcionament d’estacions de metro existents com Sants-Estació (L3/L5), Passeig de Gràcia (L2/L3/L4), Plaça Catalunya (L1/L3), Ciutadella/Vila Olímpica (L4), Espanya (L1/L5), Plaça de Sants (L1/L5), Verdaguer (L4/L5), La Pau (L2/L4) i el Clot (L1/L2).

Més notícies
Notícia: Les dues Trinitats tallen la Meridiana per reclamar la unió del metro
Comparteix
Més d'un centenar de veïns han protestat perquè es tregui del calaix la unió entre la parada de Trinitat Nova (L3 i L4) i la de Trinitat Vella (L1)
Notícia: Un lladre talla l’L5 del metro uns 40 minuts i agredeix dos mossos
Comparteix
Els fets van tenir lloc el dilluns a l'estació del Carmel quan l'home, de 37 anys, es va saltar un control policial i va fugir per les vies | Se li imputen els delictes de furt, desordres públics i atemptat contra els agents de l'autoritat
Notícia: L’estació del metro que es va inaugurar fa més de 70 anys tal dia com avui
Comparteix
El 15 de maig del 1954 va obrir la parada de Fabra i Puig, dintre de la perllongació de l'anomenat Metropolitano Transversal, l'actual L1
Notícia: El repte d’un noi corrent pel metro de Barcelona triomfa a TikTok
Comparteix
Aquest usuari recorre més de 10 kilòmetres a través de la ciutat de manera creativa

Comentaris

  1. Icona del comentari de: LA_VERITAT a juny 10, 2025 | 09:16
    LA_VERITAT juny 10, 2025 | 09:16
    No cal invertir tant en tenir metros més moderns, el que cal invertir és en personal de seguretat i personal a les estacions. Prefereixo mil vegades un metro net, cívic i segur, abans que un metro modern.

Respon a LA_VERITAT Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa