El patinet elèctric aterra a la Zona Franca per fomentar l’ús del transport públic

L'empresa barcelonina Reby i el Consorci de la Zona Franca s'alien per intentar que els treballadors utilitzin el metro

L’empresa de patinets elèctrics Reby i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) formaran una aliança per promoure l’ús del transport públic entre els treballadors. La companyia i l’ens estatal dirigit per Pere Navarro com a delegat especial –tot i que Ada Colau, com a alcaldessa de Barcelona n’ocupa la presidència, que no té funcions executives– han arribat a un acord per instal·lar punts d’aparcament amb vehicles de Reby davant de les oficines de les empreses que ho vulguin. Així, els treballadors trobaran patinets a l’abast per completar l’última milla, és a dir, el trajecte entre el metro i l’oficina. L’estació de la L10 Zona Franca es va inaugurar l’1 de febrer.

Patinets de Reby a la Zona Franca / Cedida

Patinets de Reby a la Zona Franca / Cedida

Segons explica la cofundadora de Reby, Cristina Castillo, al TOT Barcelona, “la idea és que totes les empreses del consorci que tinguin un pla per promocionar que els seus treballadors vagin amb metro” cedeixin espai per aparcar els patinets davant de les oficines. D’aquesta manera, justifica Castillo, s’intentarà aconseguir que els empleats “pugin al metro” i deixin el cotxe a casa. De moment, el CZFB ha cedit tres espais de pàrquing privat a Reby perquè hi aparquin els patinets. 

De moment Reby i el CZFB faran una prova de tres mesos per observar com influeix en les rutines de transport dels treballadors. Per tal de fomentar l’ús del patinet i del transport públic, l’empresa de Barcelona ofereix descomptes als usuaris de metro o bus. Els descomptes es podran fer servir a partir de dilluns, segons matisa Castillo. 

El sector del patinet elèctric està a l’espera que acabi el concurs per repartir les llicències de motos compartides per poder començar a treballar a Barcelona.

Nou comentari