Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Pas endavant en les obres del tram central de l’L9/L10 del metro

El Departament de Territori de la Generalitat licita les obres per instal·lar les telecomunicacions i els sistemes elèctrics al tram central de les línies L9 i L10 del metro de Barcelona. La intervenció, segons ha informat la conselleria que dirigeix Sílvia Paneque, tindrà un cost de 116 milions d’euros. “Perquè el tram central de les línies funcioni, no només cal construir túnel i estacions, sinó que també cal implementar a dins multitud d’instal·lacions”, ha declarat la consellera. Les tasques començaran durant la tardor, després d’una licitació que la mateixa titular de Territori ha descrit com “una de les més importants” per a la nova mobilitat a la ciutat.

Segons ha assegurat Paneque, completar els serveis de les línies 9 i 10 suposa una “actuació estratègica per a la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona”, en tant que “enfortirà el sistema de mobilitat” gràcies a les noves interconnexions que generarà amb la resta de vies. Entre altres projectes, les obres instal·laran la xarxa de cablejat per garantir la connexió de les comunicacions dins el ferrocarril, així com la transmissió de dades i veu per a les comunicacions internes. També ajudarà a garantir els serveis de videovigilància i interfonia a la xarxa, així com la megafonia i la seguretat. A més, s’instal·larà el sistema de transformació i distribució energètica, amb la construcció de quatre noves sotscentrals per subministrar electricitat a la catenària.

Grues treballant al pou de la futura estació de Mandri de la línia L9 de metro / ACN

Tasques a diverses estacions

Les obres afectaran especialment el tram central de les dues línies. Així, el Departament treballa en millores que afectaran les parades de Mandri, Sarrià i Plaça de Maragall i Sanllehy; així com en el Macropou de la Sagrera. Més enllà de la iniciativa de connectivitat i xarxa, també es porta a terme la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, que separarà ambdues direccions de la marxa del ferrocarril. La maquinària es troba actualment a l’entrada de Mandri. Un cop es completi l’ús del tram central, el Govern espera que l’L9/L10 arribi als 113 milions d’usuaris anuals, molt per sobre dels 27 milions actuals.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa