El tram central de les línies L9 i L10 està un pas més a prop de la seva finalització. El Departament de Territori de la Generalitat ha licitat les obres d’estructura interior de les estacions de Guinardó/Hospital de Sant Pau i Maragall per un import total de 15,3 milions d’euros.
En el cas de la primera estació, la infraestructura s’ubicarà a l’altura de l’Hospital de Sant Pau i el carrer Sant Quintí i també inclourà un intercanviador amb l’L4. Té un pou de 76 metres i per a l’acabament de l’obra civil de l’estació s’executaran lloses, escales i estructura metàl·lica interior necessària per a la posterior instal·lació dels ascensors. Les obres es liciten per 8,9 milions i tenen un termini d’execució de 15 mesos.
Pel que fa a l’estació de Maragall, l’estructura se situarà a la plaça de Maragall, té una profunditat de 60 metres i per finalitzar l’obra civil s’executaran entre d’altres, forjats, lloses, escales i l’estructura metàl·lica per als ascensors. Aquí, l’import de licitació d’aquesta obra és de 7,4 milions d’euros i el termini d’execució de 13 mesos.
La previsió és que les obres arrenquin la primavera que ve i contribueixin a l’execució de la part central dels dos recorreguts, que actualment disposen de fins a 38 quilòmetres enllestits i fins a 35 estacions en els dos extrems de les línies, que al seu torn es divideixen en L9 nord i sud i L10 nord i sud.
Dotze noves estacions i treballs pendents
Cal recordar que el projecte de finalització de les línies L9/L10 preveu inclourà la posada en funcionament de 12 estacions –11 al tram comú i 1, a l’L10 sud. Actualment, estan en execució l’obra civil de les estacions de Mandri i de Sarrià; el pou de Mandri ja està totalment excavat (75 metres de profunditat) i el de Sarrià ha assolit el 55% dels 73 metres que tindrà. Ara es liciten les estructures interiors de Guinardó/Hospital de Sant Pau i Maragall i en els pròxims mesos, s’impulsaran treballs d’obra civil a les estacions de Sanllehy, Campus Nord i Manuel Girona.