Prop d’un de cada tres vehicles previstos haurien abandonat ja l’Àrea Metropolitana de Barcelona per celebrar el pont de la segona Pasqua. Segons les dades facilitades pel Servei Català de Trànsit, uns 150.000 desplaçaments cap a fora de la regió ja s’haurien produït en les primeres hores de l’operació. Val a dir que les autoritats catalanes esperaven el moviment de mig milió de vehicles. El dispositiu especial desplegat pels Mossos d’Esquadra, que constarà d’uns 1.500 agents, ha començat a les 15.00 hores d’aquest divendres, i s’allargarà fins a la mitjanit del dilluns, la jornada festiva. Els cossos policials faran més d’un miler de controls per garantir la seguretat dels viatgers en aquest període. Malgrat les expectatives de l’SCT, que contemplaven diverses afectacions en els punts calents del trànsit al voltant de la ciutat, durant les primeres tres hores i escaig d’operació no s’haurien registrat incidències greus. L’AP-7, una de les vies més conflictives, ja hauria concentrat algunes retencions; si bé es tracta d’una tònica relativament habitual en les hores d’elevada activitat als volts de Barcelona.
Val a dir que les estimacions del Servei amplien l’horari d’alta afectació del trànsit fins al matí del pròxim dissabte, en una franja horària entre les 10 del matí i les dues del migdia. A la tornada, serà la tarda de dilluns la que faci patir tant les forces de seguretat com els viatgers: s’espera que les principals afectacions a les vies catalanes es donin entre dos quarts de cinc de la tarda i les nou del vespre. La mateixa AP-7 serà, esperen, la via que doni més maldecaps, especialment al Vallès, entre Sant Cugat i La Roca; si bé l’N-340 al Vendrell també serà un punt problemàtic; així com la C-31 a la Costa Brava; entre altres indrets on s’albiren retencions i circulació densa. Més enllà de la concentració de vehicles, les obres de millora i reparació del traçat suposaran un repte afegit per als viatgers catalans en totes direccions. Destaquen, entre altres, la C-16 a Terrassa, la C-17 al tram Parets del Vallès-Granollers-Canovelles, la C-245 a Sant Boi de Llobregat, la C-55 a Manresa o la C-59 a Sant Feliu de Codines.

Més carrils
Ateses les dificultats que pot plantejar l’operació sortida per a les principals vies del país, les autoritats de trànsit han plantejat ja diverses alternatives en algunes de les més problemàtiques. Entre altres, l’AP-7 comptarà amb carrils addicionals en sentit contrari a l’habitual en diversos punts del Vallès, així com entre Martorell i el Vendrell durant la tornada. La B-23, entre Vilafranca i Molins de Rei, també gaudirà de més espai per als vehicles de sortida de Barcelona; mentre que l’ampliació afectarà al tram entre Sant Celoni i Montornès del Vallès el dilluns. Els vehicles que circulen en el carril en sentit contrari hauran de fer-ho a 80 kilòmetres per hora, així com els camions en les franges horàries permeses.