A mesura que avança la implantació de les superilles i que es produeixen restriccions de trànsit a causa de les obres, el cotxe esdevé una alternativa de viatge poc pràctica per entrar a la ciutat o desplaçar-se internament. Les bicicletes, els vehicles de mobilitat personal com el patinet, o el transport públic, guanyen pes, però també hi ha la moto. I Barcelona continua essent ciutat de motos, tant per circular-hi com per aparcar.
Motos mal aparcades
Però aparquem correctament? Doncs sembla que no perquè 8 de cada 10 motos incompleixen l’ordenança d’aparcament a Barcelona segons un estudi de Catalunya Camina i Eixample Respira, que assenyala que el 84 % de les motocicletes estan mal estacionades.
Barcelona disposa de 77.899 espais on aparcar motos, però encara queden unes 5.000 places que ara es troben a les voreres i que l’Ajuntament vol fer baixar per alliberar el pas de vianants. No és poc si es té en compte que 40% dels espais destinats a l’estacionament de vehicles a la ciutat ho són per a motos.

Quan es pot aparcar la moto a la vorera?
Els conductors de motos han de prioritzar els espais senyalitzats a la calçada, però, si no n’hi hagués de disponibles, també poden aparcar les motos a la vorera. Això sí, tenint en compte algunes condicions que estableix la normativa. Quan es pot aparcar?
A) Si la vorera fa entre tres i sis metres, s’hi pot aparcar en paral·lel, a un mínim de mig metre.
B) Si la vorera fa més de sis metres, s’hi pot aparcar en semibateria i en paral·lel sempre que quedi un espai de pas de com a mínim tres metres.
Naturalment, aquesta norma regeix sempre i quan no estigui prohibit expressament, i sempre que no es dificulti l’accés a sortides de pàrquings, papereres ni contenidors. També s’ha de mantenir una distància de com a mínim dos metres dels passos de vianants i de les parades d’autobús.
Aqui no podràs aparcar
Si la vorera fa menys de tres metres.
Sempre que hi hagi algun senyal de prohibició fixa o temporal.