Barcelona ha viscut aquest octubre un mes prolífic per als carrils bici. La ciutat ha inaugurat o posat en marxa les obres d’almenys cinc noves vies pedalables que se sumen a la xarxa ja existent arreu de l’extensió de la capital catalana. El darrer tram en sumar-se a aquest entramat serà el nou carril bici del passeig de Joan de Borbó Comte de Barcelona. L’Ajuntament de Barcelona va anunciar aquest cap de setmana l’aprovació definitiva del projecte per executar aquesta nova via, que anirà entre els carrers de Ginebra i de l’Escar, al districte de Ciutat Vella.
La previsió és que les obres comencin el pròxim mes de gener i que s’allarguin cinc mesos. D’aquesta manera, un cop enllestit, Barcelona sumarà un nou tram d’infraestructura ciclista que més tard enllaçarà la ciutat amb la façana marítima gràcies a nous carrils bici de la Via Laietana i del passeig de Picasso.
Només uns dies abans, la ciutat estrenava el carril bici del carrer de Ramon Trias Fargas, al districte de Sant Martí. Aquest nou tram de mobilitat per a bicicletes completa l’obra que enllaça el carril existent del carrer de Sardenya i el passeig Marítim. El nou tram està situat al carrer de Ramon Trias Fargas, entre el carrer de Salvador Espriu i el passeig Marítim, que té una continuació per aquest passeig entre els carrers de Ramon Trias Fargas i de Trelawny.
La mateixa setmana es feia pública la posada en marxa d’un altre tram de carril bici aquest cop a la Gran Via de les Corts Catalanes, entre els carrers de Mir Geribert i de Mossèn Amadeu Oller. Aquesta infraestructura ubicada al districte de Sants-Montjuïc consisteix en dos carrils unidireccionals que substitueixin al vell carril lateral de doble sentit.
Nou tram a Sarrià i connexió entre districtes
Durant la primera meitat del mes, l’Ajuntament va anunciar l’inici de les obres d’un nou carril bici al districte de Sarrià-Sant Gervasi. La infraestructura estarà ubicada al carrer de Santa Fe de Nou Mèxic i servirà per connectar les dues vies pedalables ja existents dels carrers del doctor Fleming i de Ganduxer. Segons la informació facilitada pel consistori, el carril serà unidireccional, discorrerà en sentit Besòs i estarà situat a la banda esquerra de la circulació del carrer de Santa Fe de Nou Mèxic.
L’executiu també va estrenar a principis d’octubre la via pedalable del carrer de Còrsega, entre els carrers de Freser i los Castillejos, un tram que servirà a partir d’ara per connectar de manera eficient dos districtes de la capital catalana com l’Eixample i Sant Martí a través dels barris de Sagrada Família (Eixample) i el Clot-Camp de l’Arpa (Sant Martí).
Més de 1.000 quilòmetres pedalables a la ciutat
Sumant tots els recorreguts aptes per anar en bici, la capital catalana ja disposa, segons les darreres dades municipals, al voltant de 1.150 quilòmetres d’itineraris ciclistes a disposició dels ciutadans. En tot cas, això no vol dir que hi hagi tants quilòmetres de carril bici, ja que hi ha carrers de baixa velocitat que també s’inclouen en aquest llistat. Queden exclosos de la xarxa els carrers de 50, que tot i estar permesa la circulació, no es recomana i, per això, no computen.