Les obres de l’avinguda Meridiana començaran la primera quinzena d’abril. Segons ha avançat betevé i ha pogut confirmar el TOT Barcelona, l’Ajuntament ha comunicat als veïns en una reunió la nova data d’inici de la reforma de l’artèria barcelonina, entre el carrer Felip II i el passeig de Fabra i Puig. Cal recordar que la previsió del consistori situava l’inici de la intervenció durant el primer trimestre del 2025. Així, la nova data suposa un lleuger retard del full de ruta municipal. La previsió és que les activitats de reforma durin 18 mesos, amb un cost de 26 milions d’euros.

La reforma del nou tram, segons ha avançat el mateix mitjà, mantindrà el mateix aspecte que les anteriors operacions. Com la fase anterior, que va servir per transformar l’espai entre Josep Estivill i Felip II, la nova zona disposarà d’un espai central per a vianants. Els carrils bici se situaran a banda i banda de l’avinguda.

Entrada Nord de Barcelona. Avinguda Meridiana a l’alçada del Pont de Sarajevo, que uneix Trinitat Vella (Nou Barris) i Trinitat Nova (Sant Andreu). 03.06.2024, Barcelona foto: Jordi Play

Comencen les obres a Concepción Arenal

En paral·lel, l’Ajuntament ha anunciat que encetarà les obres per al carril bici provisional cal carrer de Concepción Arenal, que oferirà el servei als usuaris mentre s’estiguin implementant els canvis a la Meridiana. Segons el consistori, el nou carril suposa “una millora de l’espai públic amb més espai per als vianants, més verd i també un nou carril bici segregat”. Les obres duraran dos mesos i mig, i la nova estructura estarà operativa a partir de finals del pròxim mes de maig.

Així, entre Felip II i la Meridiana, la major part del nou tram, Concepción Arenal estarà formada pel carril bici bidireccional i dos carrils de circulació en sentit Llobregat a més d’un cordó de serveis. Entre Dublín i Fabra i Puig només hi haurà un carril de circulació sentit Llobregat, en tant que la via es fa dos metres més estreta. La iniciativa del consistori serveix per “recosir la xarxa ciclista per facilitar nous i millors itineraris” per als usuaris de la ciutat.

Més notícies
Notícia: El teixit veïnal qüestiona els tempos dels nous trams de la Meridiana
Comparteix
Representants de Sant Andreu i de Nou Barris i la Plataforma pel Transport Públic exigeixen la redacció "imminent" de l'avantprojecte de la fase 3, entre Fabra i Puig i el Pont de Sarajevo
Notícia: La Meridiana tindrà un segon canvi de sentit per a busos a inicis de 2025
Comparteix
L'Ajuntament incorporà un nou gir de 180 graus a l'altura del Clot entre gener i febrer de l'any vinent
Notícia: L’estació de busos “encoberta” a la Sagrera frena l’optimisme de la nova Meridiana
Comparteix
El teixit veïnal lamenta que el seu tram incorpori més carrils que l'anterior i avisa que el projecte definitiu consolida un punt conflictiu de l'avinguda
Notícia: L’estació de busos “encoberta” a la Sagrera frena l’optimisme de la nova Meridiana
Comparteix
El teixit veïnal lamenta que el seu tram incorpori més carrils que l'anterior i avisa que el projecte definitiu consolida un punt conflictiu de l'avinguda

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa