La culminació de la connexió del tramvia per l’avinguda Diagonal podria allargar-se més de l’esperat. Així ho ha assegurat aquest dimarts l’executiu encapçalat per Jaume Collboni, que considera que les obres per allargar la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) podrien afectar els treballs per instal·lar la infraestructura per aquesta artèria de la capital catalana.
L’anunci l’ha fet la primera tinenta d’alcaldia Laia Bonet durant la comissió d’Urbanisme que s’ha celebrat avui, on ha recordat que l’actuació de perllongament de l’L8 de la plaça d’Espanya fins a Gràcia arrencarà el pròxim 8 de gener i s’allargarà prop de 58 mesos, de manera que coincidirà en el temps amb les obres del tramvia, que haurien de finalitzar a la plaça de Francesc Macià, un dels punts on precisament s’hi preveu habilitar una nova estació de la línia d’FGC Llobregat-Anoia. Aquest encavalcament de treballs podria complicar les tasques dels operaris d’ambdues intervencions, així que els tècnics del consistori estan estudiant si poden ser compatibles.
“No volem córrer. Volem fer-ho bé, però acabarem la feina”, ha remarcat Bonet. Malgrat evitar pronunciar-se sobre aquest possible retard en la connexió dels dos conjunts de línies del TRAM que ja funcionen a la ciutat, la primera tinenta d’alcaldia sí que ha volgut refermar el seu compromís amb la finalització d’aquest discutit projecte, que el passat novembre ja va enllestir la infraestructura per enllaçar les Glòries amb l’estació de Verdaguer a la confluència de la Diagonal amb passeig de Sant Joan.
Més de 300 milions i tres noves parades
Cal recordar que les obres per perllongar la línia L8 fins a Gràcia preveuen la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres, la reforma de dues estacions existents —plaça d’Espanya i Gràcia— i la creació de tres noves —Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia—. La previsió és que el projecte compti amb un pressupost de més de 300 milions d’euros i que s’executi en 58 mesos.