Les obres per connectar les estacions de Ferrocarrils de la plaça Espanya i Gràcia començaran la setmana vinent. Així ho ha anunciat aquest dimecres el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, que ha precisat que els primers treballs consistiran en la realització d’una sèrie de prospeccions al sòl per poder desviar els diferents serveis de subministraments que es puguin veure afectats per aquesta actuació, com ara canonades de llum, d’aigua, de gas o de comunicacions.

Segons la informació facilitada pel govern català, aquesta actuació tindrà una durada aproximada de 14 mesos i compta amb un pressupost de prop de 6,4 milions d’euros. Els treballs previs -que amb tota previsió s’iniciaran el pròxim dilluns 4 de juliol- seran el preludi de les obres del túnel i de les estacions, que es licitaran de cara a la tardor i que requeriran la utilització d’una tuneladora per poder obrir-se camí entre els poc més de quatre quilòmetres que separen les dues estacions barcelonines.

Aquest projecte permetrà ampliar la línia L8 dels Ferrocarrils amb l’habilitació de tres noves estacions: Gràcia, Francesc Macià i Hospital Clínic. L’estació de Gràcia estarà ubicada a la travessera de Gràcia, entre els carrers Balmes i la plaça Gal·la Placídia; la de Francesc Macià tindrà sortida al carrer Comte Urgell, entre els carrers de Buenos Aires i la mateixa plaça Francesc Macià; i la d’Hospital Clínic s’ubicarà també al carrer Comte Urgell, però entre els carrers Rosselló i Còrsega.

Una inversió de 430 milions

Amb aquest nou tram, FGC pretén connectar la línia Llobregat-Anoia amb la que fa el recorregut entre la capital catalana i el Vallès, millorant d’aquesta manera la intermodalitat entre diferents transports i també la cobertura del sistema de transport públic tant a dins de la ciutat de Barcelona com a la regió metropolitana. En aquest sentit, cal recordar que la prolongació d’aquesta línia de Ferrocarrils requerirà una inversió total estimada de 430 milions d’euros i que la previsió és que no estigui enllestida almenys fins al 2027.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Eduardo. edusantboi@gmail.com a juny 30, 2022 | 05:27
    Eduardo. [email protected] juny 30, 2022 | 05:27
    Se debería prolongar en una segunda fase hasta Pza Joanic, como MINIMO, pasando por Fontana. Las conexiones entre trasportes y líneas es básico para impulsar el trasporte público. Enlace L3 Fontana y L4 Pza Joanic. FGC - Anoia no tiene enlaces con estas líneas. El beneficio es mutuo FGC - TMB. Y gana el ciudadano con opciones rápidas y viables. Y Barcelona, menos coches = menos contaminacion.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa