La nova línia de bus exprés de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la X2, s’estrenarà l’1 d’octubre. Tal com va avançar fa uns dies el TOT Barcelona, la nova línia connectarà la plaça d’Espanya i el municipi del Prat del Llobregat. La X2 substituirà al bus 165, que fa un recorregut similar i que desapareixerà, i comportarà canvis en la línia 65.
La X2 unirà Barcelona i el Prat amb només 25 minuts cinc menys que ara. Concretament, la ruta que cobrirà el nou bus serà entre la plaça d’Espanya de la capital catalana i l’avinguda del Remolar del municipi veí. En total, el X2 tindrà 20 parades i funcionarà els set dies de la setmana. Amb una velocitat comercial de més de 20 quilòmetres per hora, tindrà una freqüència de pas cada 15 minuts.
La X1, entre Francesc Macià i Glòries
La X2 se suma a la X1, la primera línia exprés de TMB, que es va posar en servei ara fa tres anys. La X1 cobreix el recorregut entre Francesc Macià i Glòries, i en el seu moment es va plantejar com una alternativa al recorregut del tramvia. Les línies exprés es caracteritzen per tenir menys parades entre l’origen i el final d’una línia, la qual cosa fa que la durada d’un trajecte s’escurci.

Augment del passatge de la X1
El 2022, el primer any sencer de la línia X1 en funcionament, va registrar més de 750.000 validacions. El 2023, en van ser més de 920.000. I de gener a abril d’aquest any, el nombre de viatgers ha estat de quasi 440.000, la qual cosa suposa un augment del 46% respecte a les mateixes dates del 2023. Segons el servei de premsa de TMB, la valoració d’aquesta línia és molt positiva, ja que dona un servei molt eficient als usuaris, connectant de forma ràpida punts claus de la ciutat.
En un futur, els busos de la X2 seran elèctrics, tot i que inicialment seran de gas, ja que els punts de recàrrega elèctrica del Prat encara no estan llestos. TMB preveu arribar als 20.000 usuaris anuals, 3.000 més dels que té ara la línia 165.