Els treballadors de cabina de Ryanair han començat aquest dimarts una nova jornada de vaga per reclamar un conveni col·lectiu, que s’allargarà diversos dies d’aquest mes de juliol. En aquesta primera jornada, fins a les 12h s’han cancel·lat una desena de vols d’anada o tornada a l’aeroport.

“Serveis mínims abusius”

El sindicat USO ha valorat “molt positivament” el funcionament d’aquesta nova jornada de vaga dels treballadors de Ryanair tot i que els serveis mínims decretats han estat un cop més “abusius”. Lídia Arasanz, secretària general d’USO Ryanair, ha destacat a l’ACN que, malgrat les dificultats per exercir el seu dret a la vaga, els treballadors “segueixen parlant alt i clar” per exigir millors condicions laborals. En aquest sentit, ha criticat que la companyia ha tornat a enviar la carta de serveis mínims al 100% de la plantilla i que han detectat esquirolatge en alguns vols perquè siguin operats per tripulacions no espanyoles. En total, entre 1.200 i 1.400 treballadors estan convocats per sumar-se a l’aturada

Després de les aturades convocades els dies 24, 25, 26 i 30 de juny, la vaga del 2 de juliol, amb una aturada de 24 hores, havia de ser l’última però les negociacions entre la companyia i els sindicats USO i Sitcpla no han fructificat.

Si t’afecta la vaga, pots rebre indemnització?

D’acord amb la normativa comunitària, en el cas que hi hagi cancel·lacions retards de tres hores o més, les compensacions econòmiques oscil·laran entre els 250 i els 600 €. Aquestes quantitats es poden reduir a la meitat si Ryanair un vol alternatiu. S la sortida del vol reprogramat és l’endemà o dies més tard, els usuaris afectats tenen dret a allotjament (desplaçaments inclosos). L’Agència Catalana del Consum ja ha enviat un requeriment a Ryanair perquè la companyia informi als usuaris de les mesures adoptades davant la vaga convocada.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa