Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un terç dels nous parquímetres de Barcelona no acceptaran monedes
  • CA

Els nous parquímetres de Barcelona canvien la forma d’abonar l’aparcament en superfície. Ja no emetran els típics tiquets en paper que l’usuari havia de deixar dins del vehicle aparcat per deixar constància que s’ha pagat: només caldrà indicar la matrícula al parquímetre i l’estacionament ja quedarà enregistrat als dispositius mòbils que porten els vigilants. A més, un terç dels parquímetres –unes 700 unitats– ja no acceptaran monedes i només permetran pagar amb targeta o amb el contactless del mòbil.

A més el nou model té pantalla tàctil a color i compta amb tecnologia ‘contactless’ per pagar amb targeta i mòbil. També reconeix l’etiqueta ambiental que la DGT atorga a cada vehicle, a fi de cobrar el recàrrec previst durant episodis de contaminació. Durant aquests períodes especials la taxa d’estacionament s’encarirà dos euros cada hora, excepte pels vehicles ECO que pagaran el preu normal i pels vehicles Zero Emissions que no paguen res. 

Fonts de l’empresa municipal B:SM, que gestiona els parquímetres, han explicat al TOT Barcelona que les 700 unitats sense pagament amb monedes són un “reforç” més senzill que complementa les unitats convencionals: “Hem calculat una distància màxima de 100 metres entre parquímetres, el que només faria necessari tenir-ne 1.400 a la ciutat, però als punts intermitjos amb molta rotació de vehicles se n’han afegit aquests 700 extra”.

Així, defensa B:SM, si algú necessita o prefereix pagar amb monedes en comptes de fer-ho amb targeta o el mòbil, haurà de caminar un màxim de 100 metres. “I no haurà de tornar al cotxe a deixar el tiquet”, afegeix. Els responsables de l’àrea verda i blava consideren que el pagament amb targets d’imports petits “ja és una pràctica molt comuna” i recorda que fins a una quarta part dels usuaris prescindeixen fins i tot del parquímetre perquè abonen l’estacionament via aplicació mòbil.

El tinent d'alcaldia Jaume Collboni presenta els nous parquímetres / Ajuntament de Barcelona

El tinent d’alcaldia Jaume Collboni presenta els nous parquímetres / Ajuntament de Barcelona

En declaracions a la premsa, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, i la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, també han detallat que disposen de placa solar per carregar seva pròpia bateria i connectivitat amb l’aplicació Smou, l’aplicació de mobilitat personal de Barcelona.

Substitució completada l’estiu vinent

La substitució comportarà una certa reducció d’unitats. Dels 2.778 parquímetres que hi ha avui a Barcelona es passarà a 2.068 unitats. La gran majoria mantindran la mateixa ubicació que els antics, mentre que 29 unitats que es desplaçaran uns metres. El canvi es farà en dues fases –col·locació de cop de tots els nous i retirada posterior de tots els vells– per reduir l’impacte a la ciutadania i estarà acabat el primer semestre de 2020. 

El govern municipal ha presentat aquest divendres el nou model, que s’ha desenvolupat especialment per a Barcelona però s’implantarà a partir d’ara a altres ciutats del món. Segons el consistori, amb aquest model “Barcelona fa una contribució a la indústria dels parquímetres i a la gestió de la mobilitat” i assegura que altres localitats “ja han començat el procés de compra d’aquest parquímetre”. L’Ajuntament es planteja com a objectiu a llarg termini integrar tota la informació sobre la mobilitat de la ciutat en temps real en l’aplicació Smou: “Podrem arribar a saber on hi ha aparcament lliure per evitar donar voltes “, ha augurat Collboni.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: capitao lampiao a novembre 22, 2019 | 18:33
    capitao lampiao novembre 22, 2019 | 18:33
    Si ja em feia mandra baixar a Barcelona em sembla que ara no baixare si no es en ambulancia.
  2. Icona del comentari de: Andreuenc_Dani a novembre 23, 2019 | 18:53
    Andreuenc_Dani novembre 23, 2019 | 18:53
    Se'ls refot la contaminació. Nomes volen els calers.

Respon a Andreuenc_Dani Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa