Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El nou túnel de Glòries posa a prova la mobilitat de la zona
  • CA

L’obertura del nou túnel de Glòries, que cobreix el tram de la Gran Via des de Padilla fins a la rambla del Poblenou, suposarà un gran canvi per tot l’entorn de la plaça, ja que provocarà un reordenament del trànsit i obligarà a fer alguns desviaments. La principal novetat és que els 35.000 vehicles que fins ara passaven per aquests tram cada dia ara ho faran sota terra. A més, els cotxes privats no podran circular per la plaça, que queda reservada al tramvia i els autobusos.

El gerent de Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, ha assegurat que el consistori preveu que hi hagi més trànsit a les hores punta durant els primers de funcionament, però que amb el temps els conductors s’acostumaran als nous itineraris. Segons Valdés, els tècnics ja ha fet les últimes proves de comunicació i dels sistema del túnel i l’únic que queda per fer enllestir és la connexió del carrer amb l’entrada del túnel, que es farà la nit de divendres i que consistirà a pavimentar i pintar el tram que falta i canviar la regulació semafòrica.

Interior del túnel de Glòries en sentit Besòs, amb un dels punts de socors en cas d’incendi / ACN

Canvis en la mobilitat

Aquest cap de setmana es posa en marxa el túnel en sentit Besòs i a partir de llavors la sortida de Barcelona per la C-31 es farà per dins, mentre que el túnel en sentit Llobregat no s’obrirà fins a principis de l’any vinent. L’accés al túnel es farà des de la Gran Via a l’alçada del carrer Padilla i donarà servei als vehicles que surtin de la ciutat en direcció a Badalona i Mataró i els que vulguin agafar el carrer Bilbao. A més, els cotxes que abans entraven a la C-31 des del carrer Llacuna ja no ho podran fer i hauran d’anar a buscar la Gran Via per Selva de Mar, passant pel carrer Perú.

Pel que fa al trànsit local, la mobilitat s’articularà al voltant dels carrers de l’entorn del parc de les Glòries i caldrà fer servir els carrers Castillejos (mar), Bolívia (Besòs), Badajoz/Independència (muntanya) i Aragó (Llobregat). Malgrat tot, el trànsit d’entrada a la ciutat podran seguir creuant la plaça fins que s’obri el túnel en sentit Llobregat a principis d’any. 

El carril de la dreta de la part central de la Gran Via es desviarà obligatòriament a l’altura del carrer Padilla per enllaçar amb Castillejos, mentre que el lateral mar serà exclusiu per a bus, taxi i veïns del tram entre Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou, igual que en el tram entre Marina i Padilla. Així mateix, els vehicles no podran accedir a la Gran Via.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a novembre 04, 2021 | 11:32
    JordiP novembre 04, 2021 | 11:32
    Som el país més ricdel món i podem permetre-n's el luxe de fer una gran obra una i una altra vegada fins que quedem satisfets (o sigui, mai de la vida). El cas és dilapidar els escasos recursos que ens deixa disponibles Madrit per a la nostra Administració. Qui prodest?

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa