Aquest diumenge 29 de juny s’estrenarà oficialment la reformada Via Laietana. Després de més de tres anys d’obres, ja que els treballs es remunten a l’1 de març del 2022, aquesta artèria de la capital catalana tornarà a la normalitat amb la recuperació de la circulació de vehicles en sentit baixada i pujada. Ara bé, enfilar l’avinguda en direcció a la plaça d’Urquinaona no serà una opció a l’abast de tothom. Amb la cloenda de la transformació urbanística, el consistori ha optat per restringir el pas carrer amunt a tot aquell que utilitzant el transport privat no sigui veí de la zona, sigui usuari d’un aparcament, distribuïdor de mercaderies o client d’un dels allotjaments turístics. Així doncs, la via serà transitable per a les línies de transport públic com el bus 47, els usuaris de la plataforma logística del Mercat de Santa Caterina o els taxis, per exemple.

Els veïns i els establiments dels barris de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera i la Barceloneta podran sol·licitar una acreditació específica per poder utilitzar aquest carril de pujada. Queden fora d’aquest permís especial els habitants del Gòtic, ja que des del consistori consideren que ja tenen a la seva disposició una sortida en sentit muntanya a través de la Rambla, una mesura que no ha agradat al veïnat afectat. La resta de persones que amb el transport privat vulguin enfilar la Via Laietana estaran infringint la normativa i s’exposaran a una sanció econòmica, de la mateixa manera que es fa en altres punts de la ciutat on l’accés està restringit. Aquest pas autoritzat es controlarà a través de càmeres de videovigilància que llegiran les matrícules dels vehicles, comprovant si compten amb el permís en regla o no. Tanmateix, aquestes multes no s’aplicaran de manera immediata a partir de diumenge, sinó que hi haurà un procés d’adaptació. La pregunta, doncs, és inevitable: quan es començarà a sancionar per fer un ús indegut del carril de pujada?

La nova Via Laietana provoca les primeres crítiques / ACN

Una aproximació sense data fixa

A l’espera d’una major concreció municipal al respecte, la resposta és que durant tot l’estiu no hi haurà multes per als usuaris de vehicles privats que no compleixin amb la prohibició de pas. A mesura que es vagin instal·lant les càmeres en els pròxims dies, començaran a arribar els primers avisos sense sanció als infractors. Amb la tornada del curs escolar, prevista per al pròxim 8 de setembre, serà quan arrencarà amb tota previsió la campanya de multes després d’aquesta fase informativa estival.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a juny 29, 2025 | 16:00
    JordiP juny 29, 2025 | 16:00
    Amb aquest tancament al píublic en general, l'Ajuntament assoleix la difícil i desitjada fita de crear un nucli de difícil accés: tot el nucli de la Barcelona antiga. Era un somni humit dels munícips, un assaig avançat del que sembla ser el seu objectiu a més llarg termini: la condemna total de Barcelona a l'aïllament i la desertització. És bén clar: si no es pot entrar ni sortir, no es pot circular; si no es pot circular, ningú s'aproparà per a visitar els establiments del barri; si no ve prou públic, els establiments aniran tancant; si no hi han establiments, ni facilitats de circulació, no vindrà turisme. Helàs! Ja ho tenim! Hem foragitat el molest i emprenyador turisme! Barcelona per als barcelonins. Ja os ho fareu, petardistes: jo ja no hi seré.
  2. Icona del comentari de: JORDI a juliol 03, 2025 | 08:24
    JORDI juliol 03, 2025 | 08:24
    Els transportistes estén fins el PAP cada día mes difícil fer la nostra tasca. Una feina imprescindible para una ciudad como Barcelona. Tindríem que fer una setmana de aturar el transport a la via de barcelona perquè vegin les conseqüències que tenen la mala organització palt que es al transporte urbano

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa