Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Quan començaran a multar per utilitzar el carril de pujada a la Via Laietana

Aquest diumenge 29 de juny s’estrenarà oficialment la reformada Via Laietana. Després de més de tres anys d’obres, ja que els treballs es remunten a l’1 de març del 2022, aquesta artèria de la capital catalana tornarà a la normalitat amb la recuperació de la circulació de vehicles en sentit baixada i pujada. Ara bé, enfilar l’avinguda en direcció a la plaça d’Urquinaona no serà una opció a l’abast de tothom. Amb la cloenda de la transformació urbanística, el consistori ha optat per restringir el pas carrer amunt a tot aquell que utilitzant el transport privat no sigui veí de la zona, sigui usuari d’un aparcament, distribuïdor de mercaderies o client d’un dels allotjaments turístics. Així doncs, la via serà transitable per a les línies de transport públic com el bus 47, els usuaris de la plataforma logística del Mercat de Santa Caterina o els taxis, per exemple.

Els veïns i els establiments dels barris de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera i la Barceloneta podran sol·licitar una acreditació específica per poder utilitzar aquest carril de pujada. Queden fora d’aquest permís especial els habitants del Gòtic, ja que des del consistori consideren que ja tenen a la seva disposició una sortida en sentit muntanya a través de la Rambla, una mesura que no ha agradat al veïnat afectat. La resta de persones que amb el transport privat vulguin enfilar la Via Laietana estaran infringint la normativa i s’exposaran a una sanció econòmica, de la mateixa manera que es fa en altres punts de la ciutat on l’accés està restringit. Aquest pas autoritzat es controlarà a través de càmeres de videovigilància que llegiran les matrícules dels vehicles, comprovant si compten amb el permís en regla o no. Tanmateix, aquestes multes no s’aplicaran de manera immediata a partir de diumenge, sinó que hi haurà un procés d’adaptació. La pregunta, doncs, és inevitable: quan es començarà a sancionar per fer un ús indegut del carril de pujada?

La nova Via Laietana provoca les primeres crítiques / ACN

Una aproximació sense data fixa

A l’espera d’una major concreció municipal al respecte, la resposta és que durant tot l’estiu no hi haurà multes per als usuaris de vehicles privats que no compleixin amb la prohibició de pas. A mesura que es vagin instal·lant les càmeres en els pròxims dies, començaran a arribar els primers avisos sense sanció als infractors. Amb la tornada del curs escolar, prevista per al pròxim 8 de setembre, serà quan arrencarà amb tota previsió la campanya de multes després d’aquesta fase informativa estival.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a juny 29, 2025 | 16:00
    JordiP juny 29, 2025 | 16:00
    Amb aquest tancament al píublic en general, l'Ajuntament assoleix la difícil i desitjada fita de crear un nucli de difícil accés: tot el nucli de la Barcelona antiga. Era un somni humit dels munícips, un assaig avançat del que sembla ser el seu objectiu a més llarg termini: la condemna total de Barcelona a l'aïllament i la desertització. És bén clar: si no es pot entrar ni sortir, no es pot circular; si no es pot circular, ningú s'aproparà per a visitar els establiments del barri; si no ve prou públic, els establiments aniran tancant; si no hi han establiments, ni facilitats de circulació, no vindrà turisme. Helàs! Ja ho tenim! Hem foragitat el molest i emprenyador turisme! Barcelona per als barcelonins. Ja os ho fareu, petardistes: jo ja no hi seré.
  2. Icona del comentari de: JORDI a juliol 03, 2025 | 08:24
    JORDI juliol 03, 2025 | 08:24
    Els transportistes estén fins el PAP cada día mes difícil fer la nostra tasca. Una feina imprescindible para una ciudad como Barcelona. Tindríem que fer una setmana de aturar el transport a la via de barcelona perquè vegin les conseqüències que tenen la mala organització palt que es al transporte urbano
  3. Icona del comentari de: Joan a novembre 15, 2025 | 23:58
    Joan novembre 15, 2025 | 23:58
    Totes les mesures disuassòries contra el trànsit privat de cotxes tenen uns efectes força negatius, dels quals no se'n parla per no ser políticament correcte. Per una banda, la pretesa disminució de la contaminació atmosfèrica és una falàcia per dos motius: 1. l'augment dels taps causats per la congestió fa que els vehicles tèrmics emetin més quantitat de fum amb les contínues parades i engegades. 2. la peatonalització de molts carrers concentra el trànsit, i per tant els gasos, a altres zones que abans eren més tranquil·les. Per una altra banda, en alguns casos, el factor soroll veinal també pateix una degradació en zones on, gràcies a l'eliminació del trànsit, es concentren bars o altres establiments nous d'oci. O sigui que les zones de "pacificació" no sempre tenen el resultat que es preten. No cal dir tampoc que, a més del caos, la dificultat afegida al sector dels tranportistes o dels repartidors amb furgonetes o similars. També cal dir que una gran part dels vehicles que circulen per Barcelona provenen de comarques, cosa que el consistori sembla obviar completament. Tota la normativa de restricció s'ha fet sense una alternativa de transport públic adequat ni d'aparcament dissuassori que pugui connectar amb l'interior de la ciutat amb un temps raonable. La gent que es desplaça amb cotxe des d'altres poblacions no ho fa per caprici i el preu que paga en temps i diners és elevadíssim. En resum, les mesures anticontaminació i de pacificació ciutadana s'han aplicat de forma coactiva, perjudicant a una gran part de la població abans de donar solucions viables a la mobilitat. Si a això li sumem la fugida de tants barcelonins a poblacions allunyades on l'habitatge és menys car, podem afirmar que el model de ciutat, invadida per turistes i inversors estrangers, és un autèntic fracàs. Barcelona, sense els barcelonins, està esdevenint un parc temàtic i un hàbitat per els rics.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa