Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Més d’un miler de persones demanen que l’L3 uneixi les dues Trinitats

En una reunió veïnal sobre la reforma de la Meridiana, que per ara només està clar que es completi fins a Fabra i Puig, algun veí va recordar una promesa incomplerta des de fa 20 anys, que la línia L3 del metro havia de connectar la Trinitat Nova i la Trinitat Vella. Així ho expliquen els mateixos veïns, que aquest dissabte han sortit en massa al carrer per demanar que s’executin les obres d’un cop per totes. Unes 1.500 persones, segons l’organització, han format una cadena humana que ha anat d’una punta a l’altra, de la parada de Trinitat Nova (L3) fins a Trinitat Vella (L1), travessant el pont de Sarajevo, una de les poques connexions terrestres que hi ha entre tots dos barris.

“Ha estat un èxit, veus, hem tancat la cadena”, expliquen alguns dels manifestants presents a la manifestació al TOT Barcelona. La idea d’avui és despertar consciències, que l’administració –concretament el Departament de Territori, que és qui hauria d’executar les obres– acceleri una obra que contempla el Pla d’Infraestructures i que la Generalitat de Catalunya ja ha taxat econòmicament. Amb tot, s’ha posposat en dues ocasions, lamenten els veïns.

Reivindicació històrica

La reivindicació ha completat les expectatives de la iniciativa ‘La Trinitat per la mateixa via’. Gent de totes les edats, amb samarretes fetes a mida, pancartes sota el lema ‘Unim el metro, apropem els barris‘ i un ambient festiu, amb música i alguns veïns disfressats sota un únic crit: “Unim la Trinitat!”. Els organitzadors de la protesta, que creuen que l’èxit de la manifestació els legitima a seguir, asseguren que compten amb el suport de la majoria de partits polítics i remarquen que el perllongament de l’L3 serà encara més necessari amb la nova Meridiana i un cop l’L1 del metro arribi fins a Badalona.

Algunes manifestants s’han disfressat / Cedida

“No té sentit que la gent hagi d’agafar el cotxe per anar a l’altra punta de Barcelona, estem situats lluny del centre i ara és el que toca si no donen alternatives”, apunta l’Alex Labad, membre de la FAVB i participant de la protesta, que també demana una inversió més forta en transport públic. “A banda del projecte de l’L3, també volem fer un crit de denúncia perquè cal augmentar amb urgència l’oferta en mobilitat”, conclou. Altres persones també han fet notar que si volen canviar de barri amb metro han de baixar fins a Plaça de Catalunya per fer el transbord, malgrat que només hi ha un quilòmetre i escaig entre la Trinitat Nova i la Vella.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa