Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
40 estacions noves i més connexions, així serà el metro la pròxima dècada
  • CA

3,3 milions d’habitants. Aquest és el públic objectiu del servei de Metro de Barcelona a l’Àrea Metropolitana. Un tros de pastís prou gran perquè el suburbà expandeixi els seus tentacles. I segons el Pla director de l’Autoritat Metropolitana del Transport Públic (ATM) 2021-2030, en la pròxima dècada hi haurà una quarantena de noves estacions.

Totes les parades noves de Metro

Comencem per la línia 1, la vermella. En aquest cas, les obres arrencaran l’any 2025 i el tram haurà d’estar enllestit l’any 2031. Les parades de nova creació són Montigalà; Lloreta, Sant Crist; Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona. Per l’altre extrem de la línia, que ara s’acaba a Hospital de Bellvitge, també s’ampliarà amb una nova estació, El Prat Estació. En aquesta nova estació, els passatgers de l’L1 podran enllaçar amb l’L9. La línia L2, la de color lila, arribarà a Montjuïc amb una estació, Montjuïc. També passarà per Foc, connectada amb l’L10, per Fira i Parc Logístic. Això sí, en aquest cas, les començaran més enllà del 2030.

La línia que es veurà més ampliada és la verda, l’L3. Aquí la previsió de les administracions implica alçar X noves estacions per fer arribar el suburbà a poblacions com Esplugues, Sant Feliu, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern. Així, el metro tindrà aquestes noves estacions: Finestrelles, Sant Joan de Déu, Pont d’Esplugues, Sant Just Centre, Hospital Sant Joan Despí, TV3, Avinguda Barcelona, Sant Joan Despí i Torreblanca, Pla del Vent i Sant Feliu.

A més, hi ha previst un perllongament de l’L3 per connectar els barris de la Trinitat Nova i la Trinitat Vella, que només requereix l’estació d’enllaç amb l’L1 a la Trinitat Vella

El macropou de La Sagrera vist des de baix i el túnel per on es connectarà amb el tram central de l'L9. | Lluís Sibils (ACN)
El macropou de La Sagrera vist des de baix i el túnel per on es connectarà amb el tram central de l’L9. | Lluís Sibils (ACN)

També l’L4 tindrà tres noves estacions: es crearan les parades de Santander i La Sagrera-AVE i La Sagrera, on també es podrà connectar amb l’alta velocitat. La Generalitat preveu que, quan entri en funcionament, captarà una demanda de més de 15 milions de viatgers l’any.

Però sense cap mena de dubte la gran aposta de futur -amb una dècada de retard per obres aturades- és l’L9. Aquí el full de ruta preveu una nova ampliació estructurada en tres fases. Lesseps, Guinardó i Sagrera-TAV (fase 1), Camp Nou, Sarrià, Mandri, Sanllehy i Plaça Maragall (fase 2) i Campus Nord, Manuel Girona i Putxet (fase 3). L’estació del Camp Nou, en marxa el 2027, connectarà a Zona Universitària i al centre de l’L9/L10, afegint les estacions de Motors i Pratenc, aquesta darrera, situada a l’aeroport de Barcelona-el Prat.

De tot aquest tronc, la Generalitat ha anunciat recentment que entre la Sagrera-TAV i Guinardó- Hospital de Sant Pau es posarà en servei a finals de 2027 i no s’esperarà a finalitzar totes les estacions. Per tant, estaran en servei les parades de Sagrera TAV, la Sagrera, plaça de Maragall i Guinardó i Hospital de Sant Pau, de les quals tres són de nova construcció.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a agost 15, 2024 | 22:33
    fat boy agost 15, 2024 | 22:33
    Ha, ha, ha, ha.
  2. Icona del comentari de: francisco de quevedo a agost 15, 2024 | 22:37
    francisco de quevedo agost 15, 2024 | 22:37
    sou tan rancis que en una notícia sobre ampliació de metro no feu ni un putu mapa .-... ya os vale.
  3. Icona del comentari de: Maria a agost 16, 2024 | 07:41
    Maria agost 16, 2024 | 07:41
    Si el metro es tant guay perque no hi viatjan els politics?

Respon a Maria Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa