Barcelona farà un pas endavant en clau d’accessibilitat en els pròxims tres anys. La xarxa de metro de la capital catalana estarà completament adaptada per a persones amb mobilitat reduïda abans del 2025. Així ho ha confirmat aquest dijous la Generalitat en la presentació de les obres que tindran lloc a la línia L4 durant el 2023.

Segons ha apuntat aquest dijous el secretari general del Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, el 94% de les parades del metro de Barcelona ja estan actualment adaptades i la intenció és poder continuar treballant per aconseguir l’accessibilitat completa de la xarxa abans del 2025, tal com ja s’havia avançat amb anterioritat.

De fet, en aquests moments ja estan en marxa les obres per remodelar les estacions de Maragall i de la plaça d’Espanya. La previsió és que aquest mateix any també arrenquin les obres a les parades del Clot i de la Ciutadella – Vila Olímpica.

Pel que fa a la resta d’estacions que encara queden per adaptar, les administracions competents confien en poder accelerar els tràmits per dur a terme les reformes entre el 2023 i el 2024. En concret, les parades que esperen a ser remodelades són: Sants, Verdaguer, la Pau i la de la plaça d’Urquinaona.

Font ha aprofitat la seva intervenció per reivindicar l’esforç de les diferents administracions per poder posar al dia les infraestructures del transport públic i ha remarcat que això requerirà una forta inversió durant la pròxima dècada. “Quan s’oblida el manteniment, la decadència acaba arribant”, ha assenyalat, refermant d’aquesta manera el compromís del govern català amb la xarxa de metro de la capital catalana.

Obres a la línia L4

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat aquest dijous que durant el 2023 s’iniciaran les obres a la línia L4 del metro. Aquests treballs -que tenen com a principal objectiu la reducció de les vibracions– es duran a terme en el tram comprés entre les estacions de la Barceloneta i Verdaguer, de manera que també es veuran afectades les parades de Jaume I, Urquinaona, passeig de Gràcia i Girona.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Josefina gonzalez a juliol 28, 2022 | 22:38
    Josefina gonzalez juliol 28, 2022 | 22:38
    Si tardan tan asser accesible el metro de la línea 5 i la de plaça de Sants i la Línea 1 de Sants molta gent ja se abra Mort unas líneas que fa anys que tindrien de estar,lo més normal és es començar i terminar, I no tenir tot patas amunt el carrer Olzinelles an tret tot els parking dels coches con si la gent no pagaran impostos una vergonya crec que las personas que se ocupan dels carrers no sap res no més de parar la mà amb un bon sou ,però res de res perquè no van pers carrers miran un nen faria millor
  2. Icona del comentari de: Serafí Bandarra i Grataconys a juliol 29, 2022 | 09:03
    Serafí Bandarra i Grataconys juliol 29, 2022 | 09:03
    Per accessibilitat l' estació de Urquinaona es un model a seguir de cara a les persones minusvalides.
  3. Icona del comentari de: Anònim a juliol 29, 2022 | 19:16
    Anònim juliol 29, 2022 | 19:16
    Sagrada familia , linia azul.entre cerdeña y provenza ,da pena la entrada, de metro está dejada haría falta un ascensor...

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa