Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Més de la meitat dels ciclistes accidentats van patir el sinistre amb un cotxe
  • CA

La metròpolis de Barcelona ha registrat 7.577 accidents amb bicicleta en l’última dècada (2010-2019), que han deixat un total de 7.807 ciclistes accidentats. Les dades surten d’un estudi que ha realitzat l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) al costat del Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB) i a partir de dades del Servei Català de Trànsit (SCT). Així i tot, l’estudi conclou que l’accidentalitat amb bicicleta continua sent reduïda en comparació amb altres mitjans de transport: menys de 1.000 ciclistes accidentats per any, en comparació als 2.000 vianants, 5.000 conductors de turismes i 7.000 motociclistes accidentats per any.

També es constata que durant els primers mesos de confinament domiciliari per la pandèmia de la Covid-19 es va reduir l’accidentalitat amb bicicleta, encara que aquest tipus de mobilitat ha augmentat un 77% del 2010 al 2019. A més, s’ha fet un mapa assenyalant els punts més vinculats a accidents.

El 94% dels accidents tenen lloc en àmbit urbà, però els accidents en àmbit interurbà, que representen un 6% del total, acostumen a ser més greus; un 54% dels sinistres es produeixen en interseccions, i en els quals ha estat implicats un turisme han causat més del 50% dels ciclistes accidentats. Els resultats de l’estudi permetran detectar les manques i els punts negres en la circulació de bicicleta en la metròpolis per prioritzar la construcció i millora de carrils bici i Bicivia, així com “facilitar connexions segures entre municipis i completar la gran xarxa pedalable metropolitana”.

“Els resultats d’aquest primer estudi a escala metropolitana han d’ajudar-nos a continuar millorant, definint i ajustant les polítiques de la AMB per a continuar impulsant l’ús de la bicicleta. Sobretot, a l’hora de dissenyar i construir, juntament amb els ajuntaments, infraestructura ciclable”, ha explicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de la AMB, Antoni Poveda.

Amb les dades de l’estudi s’ha creat un visor digital interactiu que permet, a través de Instamaps, visualitzar les localitzacions dels accidents i les zones d’alta concentració de sinistres en la metròpolis de Barcelona

Comentaris

  1. Icona del comentari de: FRAN BCN a febrer 18, 2021 | 23:59
    FRAN BCN febrer 18, 2021 | 23:59
    Normal, i no passen més desgràcies perquè Déu jo vol .els ciclistes van a la seva bola i per on volen, maiperò saps per on surten
  2. Icona del comentari de: Ciclista veterà. a juliol 08, 2022 | 19:16
    Ciclista veterà. juliol 08, 2022 | 19:16
    I, com sempre, els conductor del vehicle motoritzat és el culpable, eh?. Doncs no!. Sapigueu que vaig ser peoner de la bicicleta, tan de carretera com de munyanya. De muntanya, si. Fins i tot vaig tenir llicència de corredor i vaig participar en algunes curses. Però la prepotència la inconsciencia i l'incivisme de molts ciclistes d'avui em fa avergonyir d'haver format part d'aquest colectiu. La meva salut ja no em permet anar en bicicleta, però encara que poguès no ho faria. Renego del ciclisme i de tot el que signigica.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa