El matí ha estat accidentat al metro de la ciutat de Barcelona. La tuneladora de l’L9 s’ha avariat quan es trobava a 500 metres del carrer de Mandri i s’han produït dues incidències al metro, a l’L1 i l’L11. A l’L11 la incidència ha quedat resolta després de 45 minuts sense servei entre Torre Baró | Vallbona i Can Cuiàs.
La tuneladora de l’L9, aturada
Les obres de l’L9 del metro s’han trobat amb un nou contratemps. La tuneladora s’ha espatllat a menys de 500 metres del carrer de Mandri, tal com ha avançat ‘La Vanguardia‘ i ha confirmat l’Agència Catalana de Notícies. S’ha decidit que s’aturés la tuneladora per “revisar i posar a punt la roda de tall”, un element de la maquinària que havia quedat desgastat més del previst per culpa del tipus de terreny de la zona que ha d’excavar. Tal com expliquen a l’ACN des de la Generalitat, la previsió és que les excavacions es reprenguin a finals del mes de maig i s’arribi al pou de Mandri l’estiu d’aquest 2024. Un cop arribi a aquest pou es tornarà a revisar la maquinària, ja que encara quedaran 1,6 quilòmetres per excavar fins a arribar a l’estació de Lesseps. Aquest contratemps no ha impedit que les obres de l’L9 segueixin en marxa, com els pous per a les estacions de Sarrià, Mandri o la llosa intermitja.

Incidències a l’L1 i l’L11
L’L1 del metro de Barcelona ha patit diverses incidències. L’avaria d’un tren a l’estació de Santa Coloma ha fet que la línia vermella del metro de Barcelona hagi vist la seva freqüència de pas alterada per aquest fet. També a l’L1 s’ha produït un acte incívic a l’estació de Mercat Nou que ha provocat que la línia hagi quedat aturada entre les 8.43 i les 8.48 hores.

A l’L11 el servei ha quedat aturat des de les 10 del matí fins a tres quarts d’onze per l’avaria d’un tren entre les estacions Torre Baró / Vallbona i Ciutat Meridiana.