Barcelona es prepara per viure un estiu complicat en termes de mobilitat. Les obres que es faran de manera simultània al metro i el tramvia tindran afectacions en els recorreguts habituals d’aquests serveis, obligant els usuaris a haver de recórrer temporalment a opcions alternatives per moure’s per alguns punts de la capital catalana.
La pitjor part sens dubte se l’emportarà la línia L4 de la xarxa del subsol barceloní, que a causa de les obres de renovació de les vies del tram central es veurà obligada a deixar sense servei una part del recorregut. En concret, aquesta línia de metro -la més utilitzada per anar a les platges- interromprà la circulació a sis parades, de Ciutadella-Vila Olímpica i Girona del 26 de juny al 31 de juliol. Les estacions tancades es reduiran a quatre entre l’1 i el 25 d’agost, quan s’obrirà el pas dels trens fins a Barceloneta i restarà sense servei des de Jaume I fins a Girona.
Tal com recull l’ACN, la previsió és que Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) inverteixi un total de 16,4 milions d’euros en les millores d’aquesta línia L4, que veurà renovats fins a sis quilòmetres de via entre les estacions de la Barceloneta i Verdaguer, que es va construir els anys 70. El projecte s’executarà en dues fases per minimitzar l’impacte sobre una de les vies més transitades durant l’època estival per accedir a les platges de la capital catalana, transportant prop 65.000 passatges cada dia al juliol i 45.000 persones a l’agost.
Servei de bus alternatiu
En aquest sentit, TMB posarà en funcionament un servei especial amb autobusos articulats amb “el nombre màxim que es pot posar en circulació al carrer” per tal de minimitzar les afectacions que aquestes obres puguin tenir en la mobilitat a la ciutat. En concret, hi haurà un servei alternatiu amb freqüències d’entre 3 i 4 minuts entre Bogatell i Verdaguer, durant tot el tall servei especial d’autobusos que connecti Verdaguer i Joanic per les persones amb mobilitat reduïda. El bus pujarà i baixarà per Via Laietana, les obres de la qual s’han coordinat amb el tall de metro per permetre la circulació del transport alternatiu.