El metro de Barcelona està en ple procés de renovació. Si el passat mes de març s’estrenava a la línia L3 el primer dels esperats combois de la sèrie 7000, uns trens que van arribar amb gairebé un any de retard a causa de diversos problemes amb el subministrament de materials i enmig de la polèmica per la retirada de cables dels túnels, aquest mes de juny serà el torn de l’L4, que haurà d’aturar parcialment el servei per les obres de renovació de les vies del tram central.
Els treballs començaran aquest dilluns 26 de juny i la previsió és que s’allarguin fins al pròxim 31 de juliol, interrompent la circulació a sis parades del recorregut, de Ciutadella-Vila Olímpica i Girona. Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) invertirà en la remodelació d’aquesta línia de la xarxa del subsol de la capital catalana un total de 16,4 milions d’euros, que serviran per renovar fins a sis quilòmetres de via entre les estacions de la Barceloneta i Verdaguer, que es va construir els anys 70. El projecte s’executarà en dues fases per minimitzar l’impacte sobre una de les vies més transitades durant l’època estival per accedir a les platges de la capital catalana, transportant prop 65.000 passatges cada dia al juliol i 45.000 persones a l’agost.
Dos projectes de renovació ja licitats
Aquesta, però, no serà l’única actuació que tindrà lloc pròximament a la línia L4 del metro. El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya ja ha licitat les obres de renovació del sistema de senyalització del recorregut, que permetran entre d’altres garantir la conducció automàtica dels combois. Els treballs tindran un cost aproximat de 66 milions d’euros i tenen per objectiu principal modernitzar el sistema actual, millorar-ne la fiabilitat i incrementar la velocitat comercial per poder augmentar l’oferta en aquesta línia de metro de la capital catalana. La previsió és que els treballs s’allarguin prop de cinc anys i que les millores es vagin posant en funcionament de forma progressiva.
A més, la Generalitat també ha licitat les obres de millora d’accessibilitat a l’estació de metro de Ciutadella-Vila Olímpica. El projecte tindrà un cost de 6,5 milions d’euros i les obres consistiran en la instal·lació de tres ascensors per connectar el carrer fins a cada andana. Un es col·locarà al carrer per connectar l’exterior amb el vestíbul i els altres dos es col·locaran al vestíbul per comunicar-lo amb les dues andanes. D’altra banda, una de les modificacions serà que s’ajustarà l’alçada de les andanes i s’implantarà un itinerari podotàctil per a persones amb discapacitat visual. L’objectiu d’aquesta obra és adaptar la instal·lació a persones amb mobilitat reduïda.