L’estrena de la T-Mobilitat coincidirà amb el Mobile World Congress

Estava prevista una prova pilot al juny i el Govern la vol fer coincidir amb el congrés

El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha concretat aquest dimecres que la prova pilot de la T-Mobilitat es farà els dies que se celebra el Mobile World Congress (MWC) a la ciutat, del 28 de juny a l’1 de juliol. Ho ha dit en la presentació dels nous models de bus elèctrics i híbrids que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha incorporat a la seva flota, al costat de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la presidenta de TMB, Rosa Alarcón. “Tenim una prova pilot prevista per al Mobile, per tant, podrem començar a provar com serà aquesta T-Mobilitat“, ha dit Puigneró, que no ha concretat el calendari específic de la seva implementació definitiva perquè encara ha de reunir-se amb el seu equip i ha assegurat que donarà més detalls en les pròximes setmanes.

Ha assegurat que treballarà per a posar el marxa la T-Mobilitat i ha dit que com a vicepresident de Polítiques Digitals i Territori no té “excusa perquè en aquesta legislatura” s’implementi aquesta targeta de transport recarregable que es podrà validar sense contacte. “Des del departament treballarem l’aposta decidida i definitiva per a la implementació i posada en marxa de la T-Mobilitat”, ha reiterat, i s’ha compromès a gestionar i governar un nou sistema de mobilitat perquè situï Barcelona i Catalunya com smart cities referents.

Busos més ecològics

Puigneró, Colau i Alarcón han presentat els 23 elèctrics i 46 híbrids (elèctrics i de gas natural comprimit) –69 en total– que s’estan incorporant a la flota durant el segon trimestre d’enguany per a millorar el medi ambient i l’eficiència del transport públic. Els 23 busos elèctrics –que són tots articulats, de 18 metres de longitud i equipats amb pantògrafs per a la càrrega de bateries– se sumen als set articulats que ja estan assignats a la línia H16 des de 2019. Part dels nous busos elèctrics ja estan circulant amb passatgers des de fa unes setmanes, amb la previsió que, amb les següents incorporacions, els pròxims dies el 100% dels vehicles assignats en la línia H16 siguin d’emissió zero.

D’aquesta manera, la H16 serà la primera línia urbana d’alta demanda de Barcelona i de la resta d’Espanya que funcionarà íntegrament amb vehicles de propulsió elèctrica, un fet que Colau ha celebrat. Les següents línies que s’electrificaran seran la H12 (Gornal – Besòs Verneda) i la V15 (Barcelona – Av. Tibidabo), que estan també entre les de més passatge de la xarxa, mentre que TMB està gestionant els projectes per a construir els punts de recàrrega ràpida en els extrems d’aquestes dues línies amb la previsió que es puguin electrificar entre 2022 i 2023.

Dels 46 nous vehicles híbrids de gas, 30 són de mesura estàndard (de 12 metres de longitud) i 16 són articulats (de 18 metres) i es destinaran a línies gestionades pel centre operatiu de negoci de la Zona Franca, especialitzat en gas natural comprimit, on substituiran unitats amortitzades de més de 14 anys d’antiguitat.

“Un salt d’escala”

Colau ha assegurat que els nous models són “un salt d’escala”, però ha assegurat que també treballaran en la manera de transport de tots els barris i que col·laboraran amb totes les administracions per a hi hagi un aire net i saludable. Així mateix, ha destacat que han “augmentat moltíssim la inversió en els últims anys”, juntament amb la Generalitat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ja que creu que es necessita una alternativa eficaç, eficient i ràpida per a reduir l’ús del vehicle privat a motor, en les seves paraules.

Per part seva, Puigneró ha assegurat que el Govern està fent una “aposta impecable i decidida per a combatre el canvi climàtic”, una problemàtica que ha dit que abordaran no sols des del departament específic d’Acció Climàtica, sinó que es farà de manera transversal en tot el Govern. Finalment, Alarcón ha valorat l’esforç de les administracions i de la indústria de l’automoció i ha demanat a la Generalitat busos petits sostenibles, que no funcionin amb dièsel, per als barris de muntanya: “És una espina de TMB”.

Nou comentari