Les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal duraran 11 mesos

Tenen un pressupost de 6,3 milions d'euros i s'han adjudicat a Copcisa

Adif Alta Velocitat ha iniciat les obres de la construcció de la nova estació ferroviària de Sant Andreu Comtal, segons ha informat en un comunicat l’empresa pública. Les obres, executades per l’empresa Copcisa, compten amb un pressupost de 6.330.322,16 euros, amb IVA inclòs i s’han d’acabar en 11 mesos. Les noves instal·lacions substituiran l’actual estació per “oferir millors prestacions i una major integració amb el seu entorn”, segons Adif. Es construirà un edifici nou de viatgers i s’adequarà l’entorn urbà més immediat.

Els primers treballs consisteixen a construir els 12 pilars que aguanten la coberta de l’edifici, el mur perimetral i els murs interiors que delimiten les diferents estances, han explicat. Aquest projecte arrossega anys de retard després que l’anterior govern espanyol rescindís els contractes ja adjudicats per presumptes irregularitats.

En les primeres actuacions, s’ha col·locat l’esquelet dels ascensors i s’estan construint les escales que comuniquen el vestíbul amb les andanes. A la zona d’andanes s’ha preparat la base per pavimentar-la i s’ha completat el sistema de drenatge i comunicacions. Així mateix, també ha començat la construcció de les cambres tècniques a les andanes.

L’organisme ha assenyalat que, a la construcció de la nova estació, se li afegiran les actuacions de muntatge de via i electrificació, i les instal·lacions de control, comandament i senyalització.

Integrada en el futur parc Sant Andreu-Sagrera

Així doncs, un cop acabades les obres, Sant Andreu Comtal serà una estació en corba amb dues andanes centrals, per atendre serveis de rodalies i regionals. La nova estació estarà integrada en el futur parc lineal de Sant Andreu-la Sagrera. La solució tècnica defineix dos nivells, un sobre la llosa de plataforma que cobreix les vies, on hi haurà l’edifici de viatgers que tindrà una superfície de 696,33 metres quadrats i des del qual s’accedirà a les andanes, situats al nivell inferior.

L’accés serà possible tant des del sector de Sant Andreu, a través de l’antiga passarel·la, que serà rehabilitada, com des del parc de la Maquinista, creant un itinerari des de la cantonada de parc i el carrer de Sant Adrià. En total, s’urbanitzaran 4.231,78 metres quadrats d’accessos i entorns. Els costos derivats de les actuacions d’urbanització els assumirà la Societat Barcelonina – Sagrera Alta Velocitat.

L’accés a l’edifici es realitzarà des del sud, per una plaça creada a l’entrada amb un gran finestral envidriat que donarà entrada a l’estació. Al lateral d’aquest gran finestral s’ubicaran lavabos, taquilles i serveis d’atenció a client.

La nova instal·lació serà completament accessible gràcies a la instal·lació de dues escales mecàniques i dos ascensors, a més d’escales fixes.

El projecte també inclou la il·luminació, les instal·lacions, el paviment de les andanes, les escales d’accés i emergència centrals, les cambres tècnics i dependències internes destinades a instal·lacions, serveis i magatzems.

Nou comentari