Les finestres del metro es converteixen en pantalles per a publicitat

TMB espera ingressar 214.000 euros "com a mínim" amb aquest nou sistema

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Rosa Alarcón, ha presentat aquest dijous un nou sistema de publicitat “dinàmica” dins dels túnels de la L5, unes pantalles de leds que reproduiran vídeos de 10 segons de forma sincronitzada amb el pas dels trens.

 

En un comunicat, l’empresa ha explicat que es tracta d’una solució tecnològica aportada per l’empresa Adtrackmedia amb el suport de Telefónica que “obre una nova via per a l’obtenció d’ingressos addicionals que contribueixin a la sostenibilitat del transport públic”.

El sistema ha entrat en funcionament en el tram de la L5 entre Hospital Clínic i Diagonal, sentit Vall d’Hebron, i els propers mesos es desplegarà en dos trams més pendents de determinar.

TMB estima que quan els tres trams estiguin en funcionament el retorn econòmic serà de “com a mínim” 214.000 euros anuals, i ha dit que les pantalles se situen en el sector central de línies molt utilitzades.

Columnes de LEDs

Per visualitzar la publicitat s’ha fixat a la paret del túnel un conjunt de columnes de leds que reprodueixen els clips de tal manera que des de l’interior dels trens es percep com una única pantalla de vídeo.

Com en el cinema, l’ull humà interpreta els fotogrames fixos com una sola imatge animada, amb la diferència que al Metro el desplaçament de les persones al tren substitueix el moviment de la pel·lícula, ha detallat la companyia.

En el tram de 160 metres entre les estacions d’Hospital Clínic i Diagonal s’han col·locat 300 barres de leds, amb un espai de 52 centímetres entre elles i connectades a un centre de comunicacions de l’estació d’Hospital Clínic.

Nou comentari