L’atac informàtic a l’AMB obliga a suspendre la licitació del Nitbus a Barcelona

El consell metropolità ho aprova després que el tribunal català de contractes del sector públic hagi presentat dos recursos

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) segueix sense servei informàtic. El 10 de març es va detectar la presència d’un virus –el mateix que va afectar el servei del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE)– i es van desconnectar tots els serveis informàtics per evitar que es propagués. Dues setmanes després els treballadors metropolitans segueixen sense ordinador ni telèfon, tot i que s’ha ideat una forma perquè tinguin accés a informació interna des de casa. La incidència podria estar resolta aquest dijous tot i que no es descarta que duri fins a Setmana Santa.

Les conseqüències de l’atac van més enllà dels telèfons desconnectats i els ordinadors apagats. El consell metropolità del 23 de març va aprovar la suspensió de la licitació del servei de transport públic diürn i nocturn a Barcelona i altres municipis –Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixach, Montgat, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet i Tiana–. Es tracta d’un contracte que inclou el Nitbus metropolità. Segons argumenta el text aprovat al consell, i a què ha tingut accés el TOT Barcelona, el tribunal català de contractes del sector públic ha rebut dos recursos i “nombroses consultes” per part d’empreses interessades a presentar ofertes.

Així, l’AMB està obligada a revisar els plecs per tal d’aclarir els dubtes plantejats. Amb tot, el fet que la xarxa informàtica estigui inoperativa a causa de l’atac ha obligat a ajornar la licitació. “(…) no és possible accedir a tota la documentació de l’expedient (…)”, resumeix el text aprovat. La suspensió serà vigent fins que “es pugui procedir a revisar tècnicament els plecs de condicions aprovats a l’efecte i poder donar resposta tècnica tant a les consultes plantejades com als motius dels recursos”.

Per tant, la licitació del contracte, amb un pressupost de gairebé 650 milions i valorat en pràcticament 1.000 milions, ha estat suspesa temporalment, segons consta al portal de contractacions. El contracte, actualment en mans de Tusgsal, inclou l’explotació de línies que passen per la capital catalana, la majoria de busos nocturns. Són, en concret, les línies B20, B21, B22, B23, M19, M24, M25, M28, N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7, N8, N9, N10, N11, N28 i N29.

Comentaris

    Robar per bcn, es legal 25/03/2021 7:10 am
    Cañete corrupcio montilla.colau, au, au, au. Quin goigd'esquerres por el chorizo y la choriza de laCol.au, au, au
    Casqueres a cascar con colau,au,au 25/03/2021 7:11 am
    Cañete, casquete,colau, ja,ja,ja

Nou comentari