L’ampliació de les terrasses ha eliminat 4.100 places d’aparcament

L’ampliació de les terrasses per salvar els bars i restaurants de Barcelona ha suposat l’eliminació de 4.100 places d’aparcament de cotxes, motos i de càrrega i descàrrega, segons ha explicat la tinent d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, que ha defensat l’ocupació de la calçada per posar-hi taules. “Quan les terrasses no van en contra de disposar suficient espai públic, ajuden a dinamitzar-lo”, ha dit una compareixença per fer balanç de la iniciativa.

El primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha avançat que s’ha arribat a un acord per prorrogar les noves llicències fins al 31 de desembre del 2021 i ha obert la porta a que les autoritzacions provisionals es converteixen en llicències definitives a partir del 2022. De cara al futur, els restauradors hauran de fer una inversió per “dignificar” les terrasses i instal·lar mobles-plataforma que “integrin millor les terrasses en calçada i garanteixin l’accessibilitat i la seguretat” de les taules.

En total, l’Ajuntament de Barcelona ha concedit més de 3.100 llicències, de les quals unes 2.100 són ampliacions de terrasses ja existents i gairebé 1.000 són noves autoritzacions. Això suposa la incorporació més de 8.600 taules –un 33% més de les que hi havia al març– i de 33.400 cadires. Tot i això, encara hi ha 2.500 sol·licituds pendents de resoldre. “És un esforç inèdit per donar oxigen a milers de petits establiments per parar el cop”, ha dit Collboni.

Gràcia i Ciutat Vella, casos especials

Durant aquests mesos, els tècnics de l’Ajuntament han rebutjat gairebé 1.100 peticions, moltes de les quals són de bars i restaurant de Gràcia i Ciutat Vella, dos districtes amb una trama urbana molt concentrada que dificultat trobar espais per ampliar les terrasses. Janet Sanz ha avançat que el consistori farà una revisió de certs casos per buscar la manera d’encabir-hi una terrassa sense contravenir el decret municipal que les regula.

Noves llicències atorgades per districte / Ajuntament de Barcelona

“Barris amb una trama de casc antic tenen una morfologia de carrers i places que a vegades dificulta la instal·lació d’una terrassa, però els tècnics sortiran al carrer per revisar cas per cas i buscar solucions definitives”, ha assegurat Sanz. Si cal moure mobiliari urbà o eliminar zones de càrrega i descàrrega, la mesura serà permanent perquè “si és possible fer-ho ara també ho serà d’aquí un any”, ha insistit.

Nou comentari