Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Ja es pot accedir per les dues portes davanteres al 90% dels busos

Tots els autobusos de gran capacitat de la ciutat de Barcelona (aquells que són articulats de 18 metres i tres o quatre portes) i els estàndards de 12 metres (tres portes) ja tenen generalitzat l’accés per les dues portes davanteres. La xifra d’aquests autobusos no és lleugera, ja que representen el 90% de l’actual flota de Transports Metropolitans de Barcelona, que consta de més de mil vehicles. Fins avui només es podia accedir per les dues portes davanteres en els busos articulats de quatre portes. És a dir, els de tres portes quedaven exclosos. Els autobusos que només tenen dues portes segueixen exclosos i l’accés està, només, permès per la porta davantera, ja que la segona porta està destinada a la sortida dels passatgers.

Aquesta mesura ha provocat que les validadores de la T-Mobilitat s’hagin instal·lat prop d’ambdues portes i que s’hagi adaptat la senyalització a les portes dels vehicles, on es pot observar que la segona porta també és apta per a l’entrada de passatgers.

En canvi, queden exclosos de la mesura els autobusos que només tenen dues portes, on es manté l’accés únicament per la porta davantera, ja que la segona porta és per a la sortida.

Busquen agilitzar els temps de parada

Aquesta normativa en l’accés als autobusos busca que s’agilitzi el temps de parada de les línies de bus de Barcelona, fent que es faciliti l’embarcament del passatge, es faciliti la circulació dins del bus i evitar les clàssiques confusions a les parades. Cal recordar, però, que aquesta mesura ja es va començar a implementar l’any 2019, quan es va adaptar als vehicles de més capacitat i que ara s’aplicarà a gairebé la totalitat de la flota, amb 981 cotxes, 361 d’aquests articulats i els 620 restants estàndards, i els midibusos de 10 metres que tenen tres portes.

Els midibusos de dues i una porta, 65 a tota la flota, queden exclosos.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa