Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Irritació veïnal pel calendari de les obres del funicular de Montjuïc
  • CA

Les obres al funicular de Montjuïc han trobat resistència veïnal. La Unió d’Associacions de Veïns de Sants-Montjuïc ha enviat una carta a la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, en què es queixa que les dates en què es fa el manteniment anual del transport són fora del període lectiu. Al text, a què ha tingut accés el TOT Barcelona, argumenten que les obres dificulten el desplaçament d’alguns alumnes de l’escola El Bosc de Montjuïc, situada al Poble-sec (Sants-Montjuïc), i a la fundació Aspace.

“Des de fa anys la revisió anual es realitza als mesos d’hivern dificultat l’arribada dels ciutadans”, lamenten a la carta adreçada a Alarcón. “Pensem que aquest tancament es pot realitzar en un altre moment de l’any amb una menor afectació entre els usuaris més habituals”. 

El tall en el servei del funicular de Montjuïc dura entre dues i tres setmanes cada any, i enguany serà efectiu entre el 27 de gener i el 16 de febrer, segons avancen fonts de TMB al TOT Barcelona. Les obres coincideixen amb les del telefèric de Montjuïc, que també ha de passar una revisió anual. Fonts de TMB defensen que aquestes dates són les úniques en què es poden fer les revisions del telefèric i del funicular perquè van a càrrec de tècnics “molt especialitzats” que estan molt sol·licitats. “Les dates de les obres s’escullen segons la demanda i, sobretot, segons la disponibilitat dels operaris”, argumenten des de l’empresa pública del metro i el bus de Barcelona.

Aquests operaris són d’una empresa que ofereix serveis de muntatge i desmuntatge de transports per cable. El grau d’especialització en la seva feina és molt elevat i, per tant, tenen encàrrecs arreu del món i la seva disponibilitat és limitada. A més, fonts de TMB afegeixen que, fet l’estudi de la demanda del funicular, aquesta època de l’any és la que menys en té. 

La revisió anual està deslligada de les obres que van acabar l’abril de l’any passat. En aquell cas la intervenció es va fer perquè el funicular portava 25.000 hores de transport i, per tant, requeria d’una revisió a fons, tal com va relatar el TOT Barcelona. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa