Un intercanviador important de la xarxa de metro tancarà un any per obres a partir del dilluns, 13 d’octubre. Es tracta del passadís de l’estació de Verdaguer, que uneix les línies L4 i L5. La data ha estat confirmada per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Inicialment, la clausura estava prevista per aquest setembre, tal com va avançar el TOT Barcelona el passat dia 22, però s’ha endarrerit unes setmanes.

Des de principis d’any, a la parada de Verdaguer s’hi estan executant millores d’accessibilitat. Ara, amb el tancament de l’intercanviador, es pretén adaptar-lo, substituint les escales per rampes. Aquest fet obligarà que els viatgers hagin de fer la connexió entre les dues línies pel carrer de Provença, des del passeig de Sant Joan fins al carrer de Bailèn o viceversa. L’empresa metropolitana assegura que els itineraris per l’exterior estaran degudament senyalitzats i als usuaris, com és obvi, no se’ls descomptarà cap viatge de l’abonament quan facin el canvi de línia.
Uns 8,6 milions d’inversió
Amb un pressupost de 8,6 milions, que paga el departament de Territori de la Generalitat, la primera fase de les obres inclou, a més de les rampes, la instal·lació de tres ascensors. Un connectarà el vestíbul de l’L5 amb el carrer, i els altres dos permetran desplaçar-se des del vestíbul de l’L4 fins a les andanes en direcció a Trinitat Nova i a la Pau. Un cop acabades aquestes feines, l’estació de Verdaguer de l’L4 tindrà garantida l’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda.

S’està redactant el projecte de la segona fase de les obres
Per a més endavant, quedarà una segona fase de les obres que preveu fer els nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb ascensors amb les andanes de l’L5 -tant en direcció a Cornellà Centre com fins al Vall d’Hebron– i solucionar el recrescut de les andanes de l’L5. Ara mateix, el departament de Territori té en redacció el projecte executiu. Aquestes obres tindran un pressupost aproximat d’uns 19 milions d’euros.