Les obres de la prevista unificació de les dues línies desconnectades del tramvia ja tenen data per començar. L’Ajuntament de Barcelona ha fet públic aquest dilluns que els treballs per fer enllaçar el Trambaix i el Trambesòs per la superfície i a través de l’avinguda Diagonal s’iniciaran en menys d’un mes, en la setmana que comença el pròxim 7 de març.

La tinent d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha afirmat en una entrevista a betevé aquest dilluns que s’espera que la primera fase acabi cap a finals de 2023 i que el tram entri en servei a 2024, quan encara quedarà pendent el perllongament fins a la plaça de Francesc Macià. La confluència de les vies del tramvia és d’una de les majors obres que Barcelona haurà d’encarar els pròxims anys, tant per la seva rellevància com també per les alteracions en la mobilitat i el trànsit que es preveuen els pròxims mesos al llarg d’un tram de quilòmetre i mig d’obres. El govern municipal ha explicat que la primera fase de les obres arrencarà “de manera simultània” a diferents punts entre la plaça de Glòries i la cruïlla entre la Diagonal i el carrer Girona.

Es preveuen diferents afectacions al trànsit i al transport públic en cada un dels cinc segments en què es divideix el sector on es començarà a estendre els rails. Sanz ha pregat disculpes per anticipat perquè ha admès que hi haurà unes mesos “complicats” a causa de la reforma i que caldrà “paciència”, però ha defensat que la remodelació és “necessària” per “millorar” Barcelona i que “valdrà la pena”.

Talls previstos

L’allargament del tramvia ocuparà les calçades laterals a banda i banda de la Diagonal entre el carrer Castillejos i el carrer Marina, on es mantindrà operatiu un carril per a vehicles en un sentit i en un altre. També s’interromprà la circulació al tronc central entre els carrers Roger de Flor i Sardenya i continuarà el tall entre Roger de Flor i Bruc, ja ara fora d’ús per l’ampliació del col·lector de la Diagonal.

Entre Glòries i el parc de la Canòpia, es modificarà el recorregut d’una línia de bus. Es preveu que, a mesura que les obres avancin i es connecti la infraestructura ferroviària, es produeixin també alteracions temporals en les línies del tramvia.

En canvi, es reobrirà al trànsit el passeig de Sant Joan en sentit ascendent coincidint amb l’inici de la reforma del tramvia. També s’habilitarà un carril addicional al carrer Aragó, entre Marina i Sardenya, per canalitzar trànsit desviat des de Marina. “El pas de vehicles cap a l’avinguda Diagonal en aquest àmbit quedarà tallat per executar les obres”, apunta l’Ajuntament.

El Consistori anticipa altres afectacions “puntuals” a les cruïlles d’altres carrers amb la Diagonal. En aquest sentit, concreta que es produiran talls a la circulació en els encreuaments de la Diagonal amb els carrers Nàpols i Sicília “en els propers mesos”.

L’anunci de l’inici dels treballs arriba tres anys després que el ple de l’Ajuntament aprovés unir les dues xarxes de tramvia sense concretar dates per unificar les línies del Tram. L’acord entre comuns, PSC, ERC i la CUP va fructificar pocs mesos abans de les últimes eleccions municipals, les de maig 2019, i va fer culminar un debat mai no tancat, que ve allargant-se des de fa més d’una dècada entre partidaris i detractors d’un projecte sovint marcat per la controvèrsia i la dissort. Ja s’hi parlava el 2010, quan el fracàs de la consulta de la Diagonal va deixar malferit el govern de Jordi Hereu, que va cedir l’Alcaldia un any més tard a Xavier Trias, que va aparcar el projecte fins que Colau en va tornar a fer bandera.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: avia a febrer 15, 2022 | 07:22
    avia febrer 15, 2022 | 07:22
    Publiquin el presupost i el cost a canvi de quina partida? i si es fa amb autobusos la conexio que costaria, Presupost i costos???? I els jardinets de les illes Presupostos costos, i d'on suten les partides????
  2. Icona del comentari de: Barceloní. a febrer 15, 2022 | 08:23
    Barceloní. febrer 15, 2022 | 08:23
    Però quan s'acabaran no ho sap ni Déu.
  3. Icona del comentari de: Anònim a febrer 16, 2022 | 20:42
    Anònim febrer 16, 2022 | 20:42
    Een
  4. Icona del comentari de: Jordi catalan a febrer 16, 2022 | 20:42
    Jordi catalan febrer 16, 2022 | 20:42
    Een
  5. Icona del comentari de: Jordi catalan a febrer 16, 2022 | 20:46
    Jordi catalan febrer 16, 2022 | 20:46
    En la epoca que estaba el alcalde hereu es va vota telematicament no a la unio del trevia hi ara diuen que si aixo no se enten es un sobre cost que barcelona es deixaran endeudats
  6. Icona del comentari de: Jordi catalan pallas a febrer 16, 2022 | 20:47
    Jordi catalan pallas febrer 16, 2022 | 20:47
    En la epoca que estaba el alcalde hereu es va vota telematicament no a la unio del trevia hi ara diuen que si aixo no se enten es un sobre cost que barcelona es deixaran endeudats

Nou comentari

Comparteix