L’informe encarregat pel govern de Jaume Collboni per avaluar el carril bici de Via Augusta, un dels que ha generat més controvèrsia, ha costat prop de 12.000 euros. Segons l’Ajuntament, l’estudi ja s’ha conclòs, tot i que de moment no l’ha fet públic.

L’import que l’executiu de la ciutat ha pagat per l’informe consta en una resposta que el districte de Sarrià-Sant Gervasi ha donat a la consellera del PP i exregidora Belén Pajares. En concret, el cost s’enfila fins als 11,906,40 euros, IVA inclòs i l’empresa que ha estat l’encarregada de fer l’avaluació del carril bici ha estat Assessoria d’Infraestructures i Mobilitat.

Quatre mesos de durada

El citat contracte menor tenia una durada de quatre mesos, entre l’1 de setembre i el 31 de desembre. Fonts municipals informen ara que, un cop acabat l’informe, el consistori l’està estudiant “i, en paral·lel, ha sol·licitat informacions complementàries”. 

L’informe té per objecte fer un “servei d’assessoria tècnica per l’avaluació de la Via Augusta i entorns”. A grans trets, l’estudi ha valorat l’afectació que té per la mobilitat la via ciclista, des de la Diagonal i fins a tocar de la ronda de Dalt, i entre els districtes de Gràcia i Sarrià-Sant Gervasi. El carril bici es va acabar de construir a principis del passat agost.

El carril bici de la Via Augusta ha generat molt polèmica / Arxiu

A finals del passat mes de setembre, la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, va dir que es podrien buscar vies alternatives al carril bici. “No se suprimiria cap carril”, sinó que es valoraria “oferir un traçat alternatiu” si l’informe així ho conclou. Per a Gay, anar en bicicleta per la Via Augusta en hora punta “no és saludable”.

A favor i en contra

El carril bici de Via Augusta ha estat molt criticat per conductors que usen aquesta via per entrar i sortir de Barcelona des del Vallès per les nombroses retencions que hi ha hagut al llarg dels darrers mesos a conseqüència de la pèrdua de carrils de circulació. Aquest punt de vista, defensat també pel RACC, es contraposa amb el de veïns, entitats ciclistes i Barcelona en Comú, que defensen mantenir el carril. Després de ser nomenat alcalde, Collboni ja va dir que estudiaria si calia canviar el “disseny urbanístic” del carril.
En la petició d’informació que el PP va fer arribar al govern parla de “caos circulatori”, assegura que el fet que el carril bici passi pel mig de parades de bus suposa un “perill” pels usuaris del transport públic i defineix la via ciclista com “un problema pel districte i la ciutat”.

Més notícies
Notícia: La Guàrdia Urbana enxampa un conductor a 120 km/h per la Via Augusta
Comparteix
El conductor superava per 70 km/h la velocitat màxima permesa en aquell tram
Notícia: Entra en funcionament el carril bici de la Via Augusta
Comparteix
Hi ha persones que han aplaudit la creació de la infraestructura i altres que alerten que genera embussos
Notícia: Obre el carril bici de Via Augusta, un dels més polèmics de darrer mandat
Comparteix
Els ciclistes ja poden circular entre els carrers de Laforja i Dolors Montserdà tant per sortir com per entrar a la ciutat de Barcelona
Notícia: Arrenquen les obres del nou carril bici de la Via Augusta de Barcelona
Comparteix
La transformació del tram central d'aquesta artèria barcelonina podria allargar-se prop de cinc mesos

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa