L’informe encarregat pel govern de Jaume Collboni per avaluar el carril bici de Via Augusta, un dels que ha generat més controvèrsia, ha costat prop de 12.000 euros. Segons l’Ajuntament, l’estudi ja s’ha conclòs, tot i que de moment no l’ha fet públic.
L’import que l’executiu de la ciutat ha pagat per l’informe consta en una resposta que el districte de Sarrià-Sant Gervasi ha donat a la consellera del PP i exregidora Belén Pajares. En concret, el cost s’enfila fins als 11,906,40 euros, IVA inclòs i l’empresa que ha estat l’encarregada de fer l’avaluació del carril bici ha estat Assessoria d’Infraestructures i Mobilitat.
Quatre mesos de durada
El citat contracte menor tenia una durada de quatre mesos, entre l’1 de setembre i el 31 de desembre. Fonts municipals informen ara que, un cop acabat l’informe, el consistori l’està estudiant “i, en paral·lel, ha sol·licitat informacions complementàries”.
L’informe té per objecte fer un “servei d’assessoria tècnica per l’avaluació de la Via Augusta i entorns”. A grans trets, l’estudi ha valorat l’afectació que té per la mobilitat la via ciclista, des de la Diagonal i fins a tocar de la ronda de Dalt, i entre els districtes de Gràcia i Sarrià-Sant Gervasi. El carril bici es va acabar de construir a principis del passat agost.

A finals del passat mes de setembre, la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, va dir que es podrien buscar vies alternatives al carril bici. “No se suprimiria cap carril”, sinó que es valoraria “oferir un traçat alternatiu” si l’informe així ho conclou. Per a Gay, anar en bicicleta per la Via Augusta en hora punta “no és saludable”.
A favor i en contra
El carril bici de Via Augusta ha estat molt criticat per conductors que usen aquesta via per entrar i sortir de Barcelona des del Vallès per les nombroses retencions que hi ha hagut al llarg dels darrers mesos a conseqüència de la pèrdua de carrils de circulació. Aquest punt de vista, defensat també pel RACC, es contraposa amb el de veïns, entitats ciclistes i Barcelona en Comú, que defensen mantenir el carril. Després de ser nomenat alcalde, Collboni ja va dir que estudiaria si calia canviar el “disseny urbanístic” del carril.
En la petició d’informació que el PP va fer arribar al govern parla de “caos circulatori”, assegura que el fet que el carril bici passi pel mig de parades de bus suposa un “perill” pels usuaris del transport públic i defineix la via ciclista com “un problema pel districte i la ciutat”.