Els trens de Rodalies entre Sants i la plaça de Catalunya (Barcelona) circulen per via única i fora d’horari aquest divendres al matí per una incidència que afecta la infraestructura, segons han informat fonts d’Adif a Europa Press. Així, han detallat que per tal de garantir la mobilitat de les línies afectades i no incrementar els retards exponencialment, es redueix l’oferta al túnel de la plaça de Catalunya.
D’aquesta manera, l’R1, l’R4 i l’R3 tenen 2 trens per hora i sentit, mentre que a l’R1 s’hi afegeixen serveis complementaris que iniciaran o finalitzaran a l’estació de França (Barcelona). L’avaria provocarà un increment de temps de viatge al pas dels trens pel túnel de Plaça de Catalunya i no es podrà a començar a recuperar freqüències de manera gradual fins que els tècnics d’Adif finalitzin les tasques de reparació. A conseqüència d’aquesta incidència, l’R7 també es veu afectada i només circula 1 tren per hora i sentit. Rodalies recorda als usuaris que les estacions de Badalona i El Clot estan enllaçades amb el metro, i a Sant Adrià amb Trambaix.
⚠️ Incidència a la infraestructura entre Sants i Plaça de Catalunya: Circulació en via única. Ajustament de freqüències al túnel de Plaça Catalunya:
— R4 Rodalies 🤖 (@rod4cat) February 7, 2025
🔹 R1, R3 i R4: 2 trens/hora i sentit
🔧Tècnics d’Adif treballant en la reparació
🔗+ Info: https://t.co/xZyyldBHjR pic.twitter.com/VccYqTTBQY
Més de 127 milions de viatgers durant el 2024
Les incidències a Rodalies són constants i afecten a milers de persones, que utilitzen aquest servei per desplaçar-se del seu lloc de residència a la feina. Segons dades del 2024, Renfe Rodalies va transportar 127,4 milions de viatgers, una xifra inferior als 130 milions de l’any anterior. L’operador ha atribuït aquest descens en els usuaris a les incidències greus causades pels actes vandàlics i les diverses obres a la infraestructura. Així, cita el robatori de coure a Montcada Bifurcació el passat 12 de maig, que va provocar afectacions al servei durant un mes, i les obres del túnel de Roda de Berà o les del corredor mediterrani entre Castellbisbal i Molins de Rei i que van obligar a establir plans de transport alternatiu. Renfe creu que si no hagués estat per aquestes circumstàncies, la demanda hauria estat superior.
Notícia en ampliació