El govern d’Ada Colau demana fer obligatori l’ús de guants i mascareta al transport públic

La regidora Rosa Alarcón demana un protocol de seguretat "per recuperar la confiança" dels usuaris

El govern d’Ada Colau demana al conjunt d’administracions pactar un “protocol segur” d’ús del transport públic, que “ha d’incloure l’obligatorietat de la mascareta i els guants” per part dels viatgers. “Hem de recuperar la confiança de la població en la seguretat del transport públic”, ha advertit la regidora de Mobilitat, en una intervenció al ple municipal d’abril, que es celebra de forma telemàtica aquest dimecres. “Cal fer una demanda a totes les administracions i autoritats sanitaris per fer una protocol segur de distàncies i hores punta”, ha dit.

Alarcón ha insistit també en el factor econòmic: “El desconfinament del transport públic ha de tenir com a primer objectiu evitar contagis, però també la recuperació econòmica”. Els operadors públics han deixat d’ingressar 30 milions d’euros al mes per la reducció de viatgers durant l’epidèmia i, en aquest sentit, Alarcón ha instat a totes les institucions a asseure’s “passada l’excepcionalitat” actual per parlar de “la recuperació del sector transport públic”.

Urbanisme tàctic per a bici, bus i vianants

La regidora ho ha dit quan el ple debatia sobre les mesures d’urbanisme tàctic que ha impulsat el govern, com nous corredors per a bicicletes i més espais per a vianants. L’oposició ha retret a comuns i socialistes haver-les impulsat sense consens aprofitant l’estat d’alarma. El regidor Max Zañartu (ERC) ha reclamat que les actuacions provisionals a precari no s’allarguin i acabin substituint reformes permanents i ha ofert mà estesa per pactar més carrils bici en punts com plaça Catalunya, Via Augusta o Via Laietana. La regidora Francina Vila (JxCat) ha criticat que el pla “traspua excessiva ideologia”, “abandona districtes” i no compta amb els preceptius estudis tècnics.

Celestino Corbacho (Cs) ha reclamat al govern que es concentri en l’ús segur del transport públic i ha retret a Janet Sanz les seves crítiques a la indústria automobilística. Òscar Ramírez (PP) ha criticat que s’aprofita la crisi per lluitar contra el cotxe i “crear una superilla de facto” a tot el centre de Barcelona. Finalment Eva Parera ha criticat que el sector privat s’hagi obviat en dissenyar les mesures tàctiques. La tinenta d’alcaldia Janet Sanz ha defensat el pla en el marc de la lluita permanent contra el canvi climàtic: “La lliçó d’aquesta crisi és que hem d’anticipar-nos”. Ha respost a ERC que els 21 kilòmetres nous de carril bici tenen voluntat de permanència, “però ara són tàctiques perquè cal ser ràpids i àgils”.

Nou comentari