Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La Generalitat injectarà 57 milions d’euros al metro de Barcelona el 2024

El pressupost de la Generalitat preveu una inversió de 57 milions d’euros per a la xarxa de metro de Barcelona aquest 2024. Això és fruit l’acord signat pel PSC i el Govern d’ERC aquest dimarts. Entre les principals actuacions hi figuren millores en l’accessibilitat, renovació de vies, compra de combois i ampliació de línies i de la cotxera-taller de l’L3 de Sant Genís. Socialistes i republicans no tenen, de moment, el suport necessari per tirar endavant els comptes del 2024, ja que els Comuns mantenen el no pel projecte del Hard-Rock. A banda, el Govern invertirà 194 milions més en la construcció de l’L9, tot i que aquesta quantitat, la més important en l’àmbit de les infraestructures, no forma part del pacte.

Entre les intervencions a les vies previstes al llarg d’aquest any, l’acord cita la renovació integral del tram de l’L1, entre Santa Eulàlia i Espanya; l’L3, entre Sants-Estació i Espanya i entre Espanya i Drassanes, i l’L2 entre Sant Antoni i Sagrada Família. Aquesta darrera obra obligarà a fer un important tall a l’estiu en el tram central de l’L2 en dates encara per concretar. Les feines es perllongaran entre cinc i vuit setmanes.

Aglomeracions al metro de la L3 TOT BARCELONA
Viatgers en una estació de l’L3 del metro de Barcelona TOT BARCELONA

Tall a l’L5 a l’estiu

L’acord de pressupostos no cita un tall a l’L5 que, si no s’han produït canvis, tindrà lloc durant els mesos de juliol i agost. El tall afectarà el tram entre Cornellà i Ernest Lluch, entre l’1 de juliol i el 31 d’agost. De l’1 de juliol al 28 d’agost, el metro deixarà de funcionar entre Collblanc i Cornellà, tot i que la renovació de vies és entre Ernest Lluch i Cornellà. I entre els dies 29 i 31 d’agost, ja en la fase final dels treballs, el servei s’interromprà només entre Can Boixeres i Cornellà. El projecte es va adjudicar al desembre per 13,7 milions, IVA inclòs.

Pel que fa a les millores d’accessibilitat, hi haurà obres a l’intercanviador de Sants Estació (L3 i L5, amb línies d’ADIF), l’intercanviador del Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4), l’estació de Catalunya (L1 i L3), l’estació de Ciutadella-Vila Olímpica de l’L4, l’intercanviador de l’estació d’Espanya i l’intercanviador de l’estació de Maragall de l’L4 i L5. També està previst finalitzar les obres d’ampliació de la subcentral per a la millora de la interconnexió elèctrica amb la resta de la xarxa i l’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda de l’estació del Clot (L1 i L2 i Renfe).

Dues de les primeres unitats de tren Alstom de la sèrie 7.000 i 8.000 que substituiran els trens més antics de les línies 1 i 3 del metro de Barcelona | Albert Segura (ACN)
Dues de les primeres unitats de tren Alstom de la sèrie 7.000 i 8.000 del metro de Barcelona | Albert Segura (ACN)

Compra de combois

La inversió preveu també partides pel pla de sistemes, amb la migració del telecomandament d’instal·lacions fixes de les línies convencionals; l’ampliació del taller-cotxera de Sant Genís (L3); la compra de 39 trens per cobrir les necessitats de la xarxa de metro i de la futura L9; redactar el projecte d’ampliació de l’L4 entre la Pau i la Sagrera, i si s’escau, actualitzar el projecte d’ampliació de l’L3 entre Zona Universitària i Esplugues, vinculat al nou Hospital Clínic i a partir dels estudis de mobilitat que generi aquesta actuació.

L’acord posa èmfasi en l’endeutament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i les càrregues financeres assumides com a suport al sistema de transport públic. Socialistes i republicans plantegen fer “més eficient la gestió de l’endeutament, reduint el còmput de deute en un mínim de 50 milions d’euros, o subsidiàriament articulant els mecanismes d’amortització del deute que fossin procedents”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa