L’estrena de 13 línies de bus interurbà reforçaran la mobilitat metropolitana

La plaça Espanya i l'Illa Diagonal milloraran la seva connexió amb el Baix Llobregat, l'Hospitalet i el nord del Barcelonès

Més freqüència d’autobusos i menys parades a les connexions barcelonines amb el Baix Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i la banda nord del Barcelonès. És l’anunci que ha fet aquest migdia l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durant la presentació de set noves línies de l’AMB Exprés i sis del AMB Metrobús que es posaran en funcionament durant el primer trimestre del 2019. Alguna d’elles comptaran amb busos articulats per augmentar el passatge. 

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha celebrat aquesta segona fase d’implementació –la primera es va fer el març passat i queda una última per sumar-s’hi– com “una nova etapa per seguir potenciant i facilitant el transport públic a la ciutadania”. A més, cal fer inversios per “convertir el transport públic en la primera opció” a l’hora de moure’s, ha emfatitzat Poveda. 

Les set línies d’autobús AMB Exprés reforçaran la connexió de plaça Espanya i Zona Universitària amb diferents punts del Baix Llobregat amb recorreguts més directes i un nombre de parades inferior a les opcions anteriors. Així, els trajectes arribaran fins Sant Boi de Llobregat (E70), Gavà (E81) i Viladecans (E86) a les sortides des de plaça Espanya. I la Zona Universitària connectarà amb Mas Lluí (E30), Sant Boi (E79), Castelldefels (E97) i Gavà (E98).

En canvi, les anomenades xarxes de Metrobús, que es caracteritzen per tenir una freqüència de pas de menys de 10 minuts, cuidaran l’enllaç entre l’Illa Diagonal i l’Hospitalet (M14), l’Hospital Vall d’Hebron i el de Can Ruti (M19) i Fondo, a Sant Coloma de Gramenet, i Pep Ventura, a Badalona (M1). A més d’aquestes, també s’afegiran altres línies que connecten el nord del Barcelonès fins arribat al Maresme. Gràcies a aquest projecte, l’ens metropolità busca arribar a 42 milions d’usuaris anuals, un 30% més dels actuals, quan acabin d’implementar tota la xarxa. L’objectiu és acabar amb 25 punts d’intercanvi a l’àrea metropolitana i 27 línies en actiu.

Nou comentari