L’estació de tren de Sant Andreu Comtal començarà les obres d’urbanització de l’entorn al maig. Inclouen un parc just davant, més gran del que estava previst inicialment. Un canvi en el planejament, aprovat per unanimitat aquest dimarts, permet ara convertir l’estació en un edicle sobreposat a la llosa ferroviària i prescindir d’una rotonda al carrer Sant Adrià.

Aquests dos canvis permeten guanyar quasi 3.600 m2 de verd i fan més homogeni l’entorn de l’estació perquè els usuaris i veïns s’hi puguin moure a peu fàcilment. Hi ha donat llum verda la comissió municipal d’urbanisme, amb l’aprovació inicial d’una Modificació del Pla General Metropolità (MPGM), que és l’instrument on consten les qualificacions de tots els solars de l’àrea de Barcelona.

El nou planejament urbanístic aprovat permet també que a l’abril comencin les obres d’urbanització del sector Colorantes-Renfe. També al maig el Triangle Ferroviari incorporarà un pas adaptat per a vianants i s’iniciarà la construcció d’un carril bici nou entre el sud de la Sagrera i el sud de Sant Andreu de Palomar.

Les obres les paga Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), el consorci responsable de les obres de l’AVE. També s’encarregarà de la la impermeabilització de les lloses de cobertura ferroviària de l’estació i la urbanització de la zona del voltant. La superfície afectada supera els 5.000 m2 i la inversió és de 4,6 milions d’euros. Aquest paquet d’obres que comença al maig té una durada estimada de 16 mesos.

L’accés a l’estació, tant des del barri de Sant Andreu com des de la Maquinista, seguirà “la traça del futur camí comtal del Parc” segons el consistori. Des dels carrers Ferran Junoy i Sant Adrià sortirà un “camí de sauló estabilitzat i s’envoltarà de zones verdes enjardinades amb plantacions d’arbres, arbustives i zones de Prat”, mentre que els carrers laterals tindran paviment d’aglomerat polit.

Pel que fa a l’edifici en sí de l’estació, que executa ADIF, tindrà 696 m2 de superfície en una parcel·la d’uns 4.000 m2. Les andanes tindran entre 7 i 10 metres d’amplada i s’hi baixarà amb 2 ascensors, 2 escales fixes i 2 escales mecàniques. És un model arquitectònic molt semblant al de l’estació d’AVE de Girona. Segons va explicar el consistori en una nota, l’obra civil de l’estació “està molt avançada”. ADIF preveu que entri en funcionament el segon semestre d’enguany tot i que actualment queden pendents el muntatge de vies, l’electrificació i altres instal·lacions ferroviàries.

Nou comentari

Comparteix