Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Una estació de l’L9, inaugurada i abandonada en un solar des de fa una dècada

El metro de Barcelona té un pla d’expansió de la xarxa que preveu noves estacions, algunes ja en marxa, altres previstes per començar a partir del 2030 i altres sobre el mapa però sense calendari. En total, la llista de noves estacions s’eleva a 40, i l’L9 és el gran repte. Al calendari d’obres hi ha les estacions Lesseps, Guinardó i Sagrera-TAV, Camp Nou, Sarrià, Mandri, Sanllehy i Plaça Maragall i Campus Nord, Manuel Girona i Putxet. A més, l’estació del Camp Nou, que hauria d’entrar en funcionament el 2027, connectarà a Zona Universitària i al centre de l’L9/L10, afegint les estacions de Motors i Pratenc. Però hi ha una estació que va arribar a inaugurar-se i mai no va entrar en servei. És la Ribera, ubicada al Prat de Llobregat entre les estacions en funcionament del Prat Estació i les Moreres. Aquesta estació es va començar a construir després de la pressió de l’Ajuntament del Prat perquè la Generalitat posés una parada en un solar en el qual s’havien de construir 3.500 habitatges que donarien lloc a un nou barri, l’Eixample Nord. També hi havien de construir comerços, equipaments i locals per a empreses.

L’entrada a l’estació tancada de La Ribera, a El Prat de Llobregat WIKIMAPIA

Dues estacions fantasma esperen resurrecció

Però el 2011, la Generalitat, que ja tenia construïts els túnels i les andanes de l’estació, va aturar-la a l’espera que aquell barri es fes realitat. Finalment, es va inaugurar l’any 2016, però gairebé una dècada després, aquell barri no existeix i tampoc hi ha cap previsió urbanística concreta per part de l’Ajuntament del Prat. Amb tot, la infraestructura està completa i els trens passen per les andanes de la Ribera sense aturar-se. De fet, aquesta parada hauria d’haver vist passar trens de l’L9 però també de la futura ampliació de l’L2 per connectar el centre de Barcelona amb l’aeroport.

En una situació semblant es troba una altra estació de l’L9. És Aeroport Terminal de Càrrega, i els trens tampoc no hi paren. Ubicada entre les estacions de l’Aeroport T1 i l’Aeroport T2, compta amb escales mecàniques, dos ascensors per a persones amb mobilitat reduïda (PMR) i una andana de cent metres. De fet, per aquí també hauria de discórrer el futur tram de l’L2, i mai va ser inaugurada.

Imatge de l’estació Aeroport Terminal de Càrrega

La Generalitat espera poder salvar les estacions

Preguntat pel TOT Barcelona sobre el futur d’aquesta estació de l’L9, el departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat ha explicat que no hi ha un calendari per a la posada en servei d’aquestes dues estacions, però tampoc no les dona per perdudes. Espera el moment en què puguin ser útils: “Aquestes dues estacions estan pràcticament acabades, pendents de la seva posada en servei un cop es desenvolupin els entorns urbanístics on estan situades”. En concret, això passaria perquè al Prat el barri projectat fa gairebé dues dècades, l’Eixample Nord, fos una realitat -ni tan sols està planificat-, i perquè es desenvolupi “l’entorn aeroportuari” en el cas de l’estació Aeroport Terminal de Càrrega. És, de fet, el projecte de Ciutat Aeroportuària que AENA va plantejar fa dues dècades i que planificava 78 hectàrees i 650.000 m² d’edificabilitat. Tampoc no se’n sap res més.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Cris a febrer 23, 2025 | 22:39
    Cris febrer 23, 2025 | 22:39
    Quines bestieses que fan amb els nostres diners…i la gent de a peu, pasant gana
  2. Icona del comentari de: Cesc a febrer 24, 2025 | 11:21
    Cesc febrer 24, 2025 | 11:21
    Un bon lloc per fer habitatge públic, no?
  3. Icona del comentari de: Marisa a febrer 24, 2025 | 11:57
    Marisa febrer 24, 2025 | 11:57
    No tenen vergonya!!! No hi ha dret que puguin llençar els nostres diners d'aquesta manera, tots els responsables haurien d'anar a la presó.
  4. Icona del comentari de: Jord Ribó Flos a febrer 24, 2025 | 17:02
    Jord Ribó Flos febrer 24, 2025 | 17:02
    Cal agraír aquest desori al Sr. Artur Más i al seu govern "dels millors" i als demés governs del procés famós

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa