Els VTC d’alta gamma protesten com a part afectada pel decret contra Uber i Cabify

Els conductors recorden que ells mai han competit amb el taxi i que, si cal, accepten "una o sis hores de precontractació"

Els conductors de cotxes amb llicència VTC clàssics, els que existien abans d’Uber i Cabify i que acostumen a operar amb cotxes de gamma alta, critiquen el decret que regula el sector. Segons una carta oberta dirigida al govern català, a l’Ajuntament de Barcelona i a l’àrea metropolitana, els conductors d’aquest tipus de servei se senten desprotegits per la mesura que obliga la flota VTC a aturar-se un dels dos dies del cap de setmana. El text difós a Facebook incideix en què aquesta mesura afavoreix l’especulació i les plataformes amb molts conductors, tot deixant a l’estocada els autònoms locals.

El manifest de les VTCs tradicionals clama que no tenen res a veure amb el servei que oferien les plataformes com Uber i Cabify i que treballen “amb precontractació i clients assignats amb setmanes i mesos d’antelació”. A més, molts d’ells, destaquen que circulen amb cotxes Eco.

Per això, recorden que a l’esborrany del projecte es parlava d’una disposició addicional que tindria en compte la particularitat de les VTC tradicionals -autoritzacions prèvies al 1998- per falta de problemes en el tracte amb el taxi. Així, quedarien lliurades de l’obligació de fer un dia de festa durant el cap de setmana. Finalment, però, es pregunten “on està ara aquella disposició?”. 

Davant l’increment de les llicències VTC -fa anys eren només 500 i ara són més de 2.000, asseguren-, els conductors de gamma alta demanen que o bé es facin “dues regulacions diferenciades” o bé “dues categories diferents de servei”. Aquestes haurien de distingir entre les VTC clàssiques i les VTC modernes, apunten. En aquesta línia fan una petició de “claredat” i recorden que, si és necessari, signen “una o sis hores de precontractació”

“No pot ser que la nova realitat especulativa de les plataformes i la pressió del sector del taxi facin perillar un petit però important sector de VTCs que genera riquesa a la societat”, clou el text. 

Nou comentari