Els nous trens de Rodalies augmentaran un 20% la capacitat de passatgers

Està previst que facin 100 metres de llarg i puguin acollir unes 900 persones

Els 152 nous trens de Rodalies que Renfe ha adjudicat a Alstom per 1.447 milions d’euros permetran augmentar almenys en un 20% la capacitat de passatgers per hora en les xarxes més congestionades del país, com Madrid i Barcelona, segons defensa la companyia en un comunicat. La multinacional francesa, que també realitzarà el manteniment de 56 d’aquests trens durant 15 anys i subministrarà les peces del parc, magatzem de recanvis i resta d’utillatges, durà a terme aquest contracte a la seva fàbrica de Barcelona, així com la resta d’instal·lacions adquirides a Bombardier fa dos mesos.

Cadascun dels trens tindrà 100 metres de longitud i capacitat per a més de 900 passatgers i presenten un disseny de configuració mixta, amb cotxes d’un i dos pisos, amb l’objectiu de respondre a les noves necessitats de mobilitat en els grans nuclis urbans. En concret, aquests nous combois, de la família X’trapolis d’Alstom, estaran formats per sis cotxes que utilitzen bogies compartits, la qual cosa permetrà una completa circulació interior, major comoditat de marxa i menor consum energètic.

Els nous trens de Rodalies, en una simulació / Alstom
Els nous trens de Rodalies, en una simulació / Alstom

La Fundació ONCE també ha participat en el disseny de l’accessibilitat per a tenir en compte les necessitats de tots els viatgers, especialment els de mobilitat reduïda. A més, disposaran de zones per a bicicletes i carrets infantils, així com connexió Wifi.

“El disseny i la concepció d’aquest producte tan innovador, és el resultat de dos anys intensos de treball d’un equip format per més d’un centenar de professionals procedents de diverses àrees de coneixement i zones geogràfiques de la companyia”, defensa Alstom.

El pressupostos ofert per Alstom era un 15% inferior a l’oferta licitada per Renfe. A més, l’empresa compta amb una opció per a lliurar altres 76 trens per 872 milions d’euros, la qual cosa elevaria la xifra total del contracte a 2.320 milions.

La resta del contracte va ser adjudicat a la companyia suïssa Stadler, amb fàbrica a València, que fabricarà altres 59 trens de Rodalia per 1.000 milions d’euros, amb un descompte del 1,7%. També compta amb una opció de 832 milions per a lliurar altres 44 trens addicionals.

Comentaris

    Pep p 29/03/2021 11:53 pm
    Més val que es gastin els diners desdoblant vies a la R3
    Carles 29/03/2021 8:53 pm
    Gairebé no hi ha seients. Un vagó de bestiar sembla.
    Hermini 29/03/2021 7:56 pm
    molts dibuixets de projectes, però la xarxa actual de rodalies-renfe funciona com una merda de país sub-desemvolupat

Nou comentari