El túnel de Glòries tindrà tres carrils per sentit amb un per a busos i taxis

La infraestructura entrarà en funcionament el segon semestre de l'any

El túnel de Glòries veu la llum. Ha estat el lema escollit per a la visita a les obres de la infraestructura, liderada per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la segona tinenta d’alcaldia, Janet Sanz. La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme ha anunciat que a l’interior hi haurà tres carrils per sentit, amb un dedicat a busos i taxis. Això convertirà el de Glòries en el primer túnel de la ciutat amb un carril per a transport públic. Segons ha recordat, està previst que a finals d’any l’obra estigui enllestida, ja que ara es troba en un 85% d’execució. Així doncs, la posada en marxa es donarà al segon semestre d’aquest any. “Estem presentant un projecte de ciutat”, ha remarcat Colau.

Final de les obres al túnel de Glòries / Ajuntament de Barcelona
Final de les obres al túnel de Glòries / Ajuntament de Barcelona

Ángel Sánchez, de Bimsa –l’empresa que ha portat a terme l’obra– ha posat en relleu que han acabat el túnel amb el pressupost previst i dins del termini temporal marcat. També ha destacat que han hagut de baixar 15 metres el nivell freàtic del lloc per tal de poder construir el túnel, per a la qual cosa han hagut de bombejar aigua en quantitats equiparables a 10 piscines olímpiques. Ha explicat que van trigar 21 dies a avançar tres metres en un moment donat per la “complexitat” de les obres.

Obres al túnel de les Glòries / Ajuntament de Barcelona
Obres al túnel de les Glòries / Ajuntament de Barcelona

Respecte de la quantitat de vehicles que es preveu que hi circulin, no s’ha especificat. Amb tot, Sanz ha celebrat que el túnel permetrà convertir la plaça de les Glòries en una zona verda. “Els veïns van decidir que la plaça havia de ser un parc part d’una ciutat del segle XXI”, ha ressaltat Sanz. “Els barris que se sentien perifèria ara esdevindran centre”, ha posat en relleu.

Les obres estan en la fase d’instal·lar els prismes de serveis, fer l’estesa del paviment i la finalització dels murs d’instal·lacions i les voreres, segons ha explicat Sánchez. El representant de Bimsa ha detallat que el túnel tindrà un pendent d’un 7% i es preveu que tingui semàfors a les entrades i sortides. Amb tot, Sanz ha recordat que serà “com una via més” pel que fa a velocitat i que no serà un “carril ràpid”.

Un operari de les obres del túnel de Glòries / Ajuntament de Barcelona
Un operari de les obres del túnel de Glòries / Ajuntament de Barcelona

El túnel té una longitud total de 957 metres i circula sota la Gran Via entre els carrers Castillejos i la rambla del Poblenou. Passarà per sota de les línies ferroviàries de la L1 del metro i les R3, R4 i R2 sud de Rodalies.

Nou comentari