El cotxe s’imposa per primera vegada a la cursa dels transports urbans

Ha estat el mitjà de transport més ràpid a cobrir el trajecte Zona Universitària-Camp de l’Arpa

El cotxe s’ha imposat per primera vegada a la Cursa dels Transports Urbans que organitza cada any la plataforma de Promoció del Transport Públic (PTP). Els vencedors habituals d’altres anys solien ser vehicles de dues rodes: motos, bicis i fins i tot patinets. Tot i la pandèmia, la cursa ha mantingut el seu format presencial, però s’ha adaptat a la nova realitat reduint l’aforament i limitant-la a espais oberts.

La cursa segueix un recorregut marcat –enguany des de Zona Universitària fins als Jardins de Can Miralletes, al Camp de l’Arpa del Clot– i es proposen 10 mitjans de transport amb l’objectiu de completar el trajecte en el menor temps possible. En l’edició d’aquest any, el cotxe ha batut per molt poc a la resta de participants amb un temps de 52 minuts, inclosos 10 minuts per trobar aparcament.

El metro, líder del transport públic

El metro ha estat el mitjà de transport públic més ràpid amb una marca de 53 minuts, un més que el cotxe. Casualitat o no, tant la combinació L9-L5 com la combinació L3-L5 han parat el cronòmetre en el mateix minut. Una mica més lluny ha quedat el tàndem entre l’autobús número 7 i la L5 de metro, que han aconseguit un registre de 58 minuts. La bicicleta manual ha aconseguit un temps més que respectable de poc més d’una hora (1:03:00).

Els mitjans de transport més lents en la 17ª edició de la Cursa dels Transports Urbans han sigut la combinació TRAM i l’autobús H8, que han trigat 1:06:00, i el trajecte en solitari de l’H6, que tanca la classificació amb 1 hora i 13 minuts. “És un dissabte amb poc trànsit i per tant s’ha igualat el cotxe amb els diferents mitjans de transport públic”, expliquen des de la PTP. També cal tenir en compte que els caps de setmana la freqüència de pas dels autobusos i els metros és més baixa.

Nou comentari