Eixample Respira demana reduir l’espera dels vianants als semàfors per evitar-hi aglomeracions

La plataforma veïnal proposa aplicar canvis com es fa a Brussel·les per garantir la separació al carrer

La plataforma veïnal Eixample Respira ha demanat avui a través d’un comunicat que el temps d’espera dels vianants als semàfors es redueixi per evitar-hi aglomeracions. El col·lectiu proposa fer-ho amb l’augment de la freqüència semafòrica o creant una tercera fase exclusiva. L’increment de la freqüència semafòrica passaria per reduir la durada de cada fase, així que tant els cotxes com els vianants haurien d’esperar menys per passar.

La tercera fase seria el canvi en la programació dels semàfors perquè, en una cruïlla, els semàfors dels carrers que es creuen estiguessin en verd per als vianants alhora. Així, els cotxes haurien d’esperar dues fases per passar i els vianants tindrien una finestra de temps major per creuar. D’aquesta manera, segons Eixample Respira, s’evitarien concentracions de persones als semàfors i es podria assegurar la distància social. Brussel·les ​està introduint canvis en la regulació semafòrica en aquesta línia.

Una altra de les peticions que trasllada la plataforma és l'”ampliació dràstica de l’espai per a vianants”, amb el mateix objectiu que els canvis en els semàfors. En aquest sentit, el col·lectiu veïnal planteja l’eliminació de carrils per a cotxes, com ara els dos extrems del carrer Aragó, les places d’aparcament en superfície i les motos en vorera. L’increment del transport públic i les millores en la xarxa de carrils bici són altres mesures que reclama Eixample Respira.

Eixample Respira fa referència a un estudi de la universitat de Harvard, segons el qual la mortalitat per la Covid-19 és més elevada en ciutats amb més contaminació. Així doncs, la plataforma creu que “és el moment d’implementar amb el màxim de contundència les mesures necessàries per reduir de forma dràstica els nivells de contaminació i soroll a l’àrea metropolitana de Barcelona”.

Per acabar, remarquen que la reducció “dràstica” del trànsit rodat es poden assolir els nivells de contaminació per sota dels límits marcats per l’OMS

Nou comentari