El doble tall al carrer Comte d’Urgell per les obres de l’L8 tensa encara més la mobilitat a l’Eixample i posa a prova la paciència dels conductors que entren a Barcelona per la Diagonal. Aquest dilluns és el primer dia laborable amb el carrer Urgell tallat entre la plaça Francesc Macià i el carrer Buenos Aires, que afectarà els 20.000 conductors que cada dia utilitzen aquesta ruta per arribar al centre de la ciutat. Des de finals de gener, el mateix carrer Urgell està tallat entre Muntaner i Còrsega, un tram per on passen 32.000 cotxes diaris i que també ha obligat a fer desviaments de trànsit.
Les afectacions a la circulació es completen amb l’eliminació d’un carril d’entrada per als vehicles privats a l’avinguda Diagonal entre Numància i Francesc Macià. L’Ajuntament de Barcelona ha dissenyat un itinerari alternatiu que consisteix a baixar per Numància fins al carrer Berlín o, en cas de continuar per la Diagonal, baixar per l’avinguda Josep Tarradellas, on un dels dos carrils ascendents s’ha canviat de sentit perquè es pugui utilitzar de baixada. Aquest dilluns al matí el trànsit era dens a la zona, però no s’han registrat més embussos del que és habitual.

El tall al carrer Urgell per les obres de l’L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) també té afectacions en les parades terminals d’autobusos interurbans, que el consistori ha reubicat a prop del tronc central de la Diagonal, que disposa de més capacitat en tots dos sentits, en especial per sortir de la ciutat. En concret, s’han reubicat les quatre parades terminals —que donen servei a 13 línies— situades als carrers Comte d’Urgell, Comte Borrell i Buenos Aires i s’han situat a la vorera muntanya de la Diagonal, entre la plaça Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià.
Obres al carrer Urgell fins Nadal
Els treballs en superfície al carrer Comte d’Urgell s’allargaran durant ben bé un any i està previst que es puguin enllestir abans de les festes de Nadal del 2025. Les obres s’emmarquen en el perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva interconnexió amb les línies del Vallès. Inclouen la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC). També s’aprofitarà per remodelar les estacions actuals de Plaça Espanya i Gràcia. L’obra compta amb un pressupost de 300 milions d’euros, però un cop sumat l’import de les instal·lacions de túnels i estacions i de l’arquitectura de les estacions, l’import final s’eleva a 412 milions.