La Guàrdia Urbana de Barcelon ha denunciat a un conductor per circular aquest diumenge a 159 quilòmetres per hora a la Ronda Litoral de Barcelona. En concret, la persona anava en direcció Sentit Besòs en una zona limitada a 80 km/h, expliquen fonts municipals al TOT Barcelona. En aquest sentit, gairebé duplicava la circulació permesa en aquesta via.

A través de les xarxes socials, el cos policial de la ciutat ha denunciat que “l’excés de velocitat és una de les causes principals de sinistre a la ciutat i augmenta la gravetat de les lesions”.

Barcelona Ciutat 30

Barcelona s’ha proposat transformar la ciutat per augmentar la seguretat viària. Per això s’han plantejat rebaixar el ritme de circulació a la capital als 30 km/h. “Es tracta d’una mesura necessària per millorar la seguretat dels vianants i reduir l’accidentalitat i la gravetat de les lesions”, expliquen. “Reduir la velocitat màxima de 50 km/h a 30 km/h redueix la taxa de mortalitat en atropellaments d’un 45% a un 5%”, afegeixen.

Als carrers amb un únic carril de circulació o un carril per sentit en aquells casos en què aquestes vies disposen de doble sentit de circulació la limitació de velocitat als 30 km/h ja està implantada. Això fa que “més de la meitat dels carrers” on hi circulen vehicles ja tenen aquesta reducció de la velocitat instaurada.

“Està previst que a finals de 2021 les vies de circulació amb límit 30 sumin 212 quilòmetres, el que suposaria un 75% del total de la xarxa de circulació, amb l’objectiu que Barcelona acabi establint els 30 km/h com a velocitat general a tota la ciutat”, exposen des del consistori.

Aquesta mesura s’afegeix al projecte “Obrim carrers”, que també incorpora el pla de l’Ajuntament pel que fa al desplegament de les superilles i la protecció dels entorns escolars. L’objectiu, diuen, és “impulsar un nou model de ciutat més amable i preparat per reduir els efectes de l’emergència climàtica”.

Nou comentari