Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El cotxe de TMB multa cada dia 34 cotxes per envair el carril bus

El 8 de maig passat, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va posar en marxa el cotxe que sanciona els vehicles per envair el carril bus a Barcelona. En aquests més de dos mesos, s’han posat cada dia de mitjana 34 multes, han detallat des del departament de premsa de l’empresa metropolitana de transport. Es tracta d’una xifra molt similar al nombre de denúncies del primer dia del servei, quan en van ser 33.

El cotxe funciona només els dies laborables i el balanç facilitat per TMB està molt per sota de les 60 infraccions diàries que es van detectar durant el període de proves del cotxe. Altres fonts de TMB consultades pel TOT consideren que una mitjana de 34 sancions diàries, en tota una jornada laboral, són molt poques en una ciutat com Barcelona, amb la gran quantitat de faltes que es cometen en els 222 quilòmetres de carril bus que hi ha a la ciutat, segons dades del 2022.

Entre 60 i 200 euros

Tal com van explicar l’Ajuntament i TMB, aquests cotxes multen les infraccions estàtiques (parada o estacionament) que es fan al carril bus. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és aconseguir dissuadir i sancionar les males pràctiques que cometen els conductors de vehicles privats i de mercaderies als carrils reservats i que obstaculitzen el pas dels autobusos. Les sancions oscil·len entre els 60 i els 200 euros.

Imatge del cotxe de TMB per detectar les irregularitats en els carrils bus / TMB

El vehicle en qüestió disposa de dues càmeres situades a l’exterior de la carrosseria, una habilitada amb el lector de matrícules i l’altra que fa la lectura del context. Aquests dispositius permeten fer una fotografia que confirmi la infracció comesa i aquestes després s’envien a l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH), que és qui gestionarà la sanció corresponent amb el ciutadà. Segons l’Ajuntament, la delegació de les competències sancionadores són de l’àrea de Mobilitat, que ha fet l’encàrrec a TMB mitjançant la signatura d’un conveni i un decret d’alcaldia.

130.000 denunciats entre 2004 i 2008

Aquest cotxe no és el primer que TMB ha posat en marxa per multar les invasions del carril bus. Per exemple, l’any 2004 un cotxe amb càmeres recorria les artèries de la ciutat sancionant els vehicles que obstaculitzaven el pas dels busos de TMB, un fet que va generar molta polèmica. En tres anys i mig, entre finals del 2004 i juliol del 2008, es van multar uns 130.000 conductors. En aquell vehicle, a més d’un conductor de TMB, hi ha anava un guàrdia urbà. El 2008 estaven en actiu dos vehicles.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a juliol 12, 2024 | 22:05
    Ricard juliol 12, 2024 | 22:05
    Per empaitar cotxe tothom està a punt. Per multar tenir gossos bordant al balcó, cridant pel carrer a la matinada per posar enganxines al mobiliari urbà no hi ha ningú.
  2. Icona del comentari de: Fran a juliol 13, 2024 | 00:09
    Fran juliol 13, 2024 | 00:09
    Massa tècnic i poc humanitari. A un familiar que deixava un familiar amb caminadors de 97 anys va passar davant el cotxe aquest i zass, foto multa, total per aturar-se davant casa seva, on abans no havia carril bus.... més impersonal i La gestió nefasta. Hauran de llogar un helicòpter...
  3. Icona del comentari de: Ramona Borràs Mañe a juliol 13, 2024 | 12:52
    Ramona Borràs Mañe juliol 13, 2024 | 12:52
    Igual que multen els cotxes que fan infraccions. Perquè l'Ajuntament no multa aquest incivisme tan gran que hi ha a BCN.Escombraries per quantsavol lloc,llaunes I botellas per terra,mobles al carrer ,gossos que fan molt bé parterres de plantas I els amos encara ho contemplen.Per favor,senyors del Ajuntament,busquin solucions d'una vegada......
  4. Icona del comentari de: Anon a juliol 13, 2024 | 18:16
    Anon juliol 13, 2024 | 18:16
    No PUC entendre com port ser ni legal, quines competències tenen per anar multant? Si no són la GU. A part que hi hagi tantes infraccions es un símptoma de que la ciutat no està preparada per les necesitats reals dels ciutadans. Hi ha poques zones de càrrega i descàrrega i similars. Tot molt kafkià. Fàstic de ciutat.
    • Icona del comentari de: Josep Inglada Patchamé a setembre 17, 2024 | 23:47
      Josep Inglada Patchamé setembre 17, 2024 | 23:47
      Totalment d'acord Anln. No son cap Autoritat. Es una Empresa Municipal.

Respon a Anon Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa