El grup municipal de Barcelona en Comú cerca recuperar la unió del tramvia després que no s’hagin aprovat els pressupostos de l’Ajuntament. La formació portarà al plenari una proposició per impulsar la iniciativa, i per fer-ho a més d’un sol cop. Cal recordar que el disseny del govern municipal, inclòs als comptes, preveia executar les obres en dues fases; i aquest mandat només posaria els recursos per allargar la infraestructura fins al passeig de Gràcia. La presidenta del grup, Janet Sanz, assegura que busquen que l’executiu presenti una modificació del crèdit per garantir que el projecte estigui finalitzat l’any 2030.
En aquest sentit, ha estat crítica amb l’actitud del PSC, de qui lamenta un “servilisme a les elits” que hauria endarrerit el projecte. “Collboni haurà de triar si vol finalitzar abans del 2030 o dilata el projecte per no molestar determinats sectors i lobbys”, ha etzibat la regidora. Si el govern municipal presenta aquestes propostes, recorda, haurien d’aconseguir també el sí del ple de l’Ajuntament.

Bonificacions del transport públic
La formació ha estat també crítica amb la reacció de l’Autoritat de Transports Metropolitana a la caiguda de les bonificacions al transport públic, provocada per la derrota de Pedro Sánchez al Congrés dels Diputats, amb la negativa del ple al seu decret òmnibus. L’ATM, recorda Sanz, no ha cobert la part de l’ajuda que corresponia a l’Estat, fet que considera “ridícul”. “És ridícul dir que no ho cobriràs des de la Generalitat, l’Ajuntament i l’AMB quan segurament l’Estat acabarà posant aquests recursos”, ha afegit la presidenta del grup municipal. Amb aquest moviment, l’Autoritat “demostra que no té la voluntat de mantenir les bonificacions”; i fa trontollar “el suport a altres projectes” dels Comuns a escala nacional -en tant que la rebaixa del preu dels bitllets i abonaments formava part dels acords d’investidura de Salvador Illa-. Més enllà, però, defensa que el partit continuarà “pressionant” perquè l’Estat acabi tirant endavant la iniciativa, “perquè té moltes vies per fer-ho”.